L'R3 pot trigar dos mesos a recuperar-se i la resta de línies comencen a restablir-se
Excepte la línia de Puigcerdà, la resta de trajectes poden arribar aquest dimarts a Barcelona, tot i que amb freqüències alterades
Després d'un dilluns molt complicat per a tots els usuaris de Rodalies, ja que la majoria de trens no passaven per Barcelona, Renfe ha anunciat un pas en el retorn a la normalitat aquest dimarts.
L'R1, la línia del Maresme, recupera el seu recorregut habitual, inclosa la part del trajecte que travessa Barcelona, tot i que amb les freqüències alterades.
També recupera el servei la línia 7, la que va de Sant Andreu Arenal a la Universitat Autònoma, i l'R4, encara que la jornada ha començat amb retards.
Els usuaris de l'R3, però, hauran d'esperar. Segons Marc Sanglas, secretari de Mobilitat i Infraestructures, la reparació pot trigar dos mesos.
"Adif ens diuen que els problemes estructurals els tenen a Montcada Bifurcació. Ens han dit que pot anar per llarg i que seran uns dos mesos aproximadament."
Aquests dilluns ha estat un veritable maldecap per a milers de persones que havien d'arribar a la feina, a la universitat, al metge o a qualsevol altra cita. Els passatgers han estat redirigits a vies alternatives, sigui de bus, metro o ferrocarrils o, fins i tot, una combinació, tota una gimcana que ha incrementat el temps de viatge de molts usuaris.
El robatori de coure a l'estació de Montcada Bifurcació de Renfe ha afectat greument un punt clau de la xarxa d'accés a Barcelona. Només eren 40 metres de cable de coure, però han acabat provocant una de les incidències més greus que es recorden a Rodalies.
Normalment, el cable robat es reemplaça, però aquest cop va provocar una sobrecàrrega que va acabar cremant l'enclavament de l'estació de Montcada Bifurcació i va fer caure tot el sistema de senyalització i comunicacions.
L'incident a Montcada té afectacions principalment a l'R3. Durant aquest dilluns els trens de l'R3, que passen per Puigcerdà i Vic, han parat a Montcada Ripollet, on els usuaris podien agafar un bus que els porta fins a l'estació La Sagrera-Meridiana.
Per la seva banda, la majoria de trens de l'R4 Sud provinents de Vilafranca no passaven de l'Hospitalet de Llobregat, i els que venien de Manresa acabaven el recorregut a Cerdanyola, on els usuaris s'han trobat cartells precaris que els informaven del servei d'autocars.
Les afectacions als túnels
La sobretensió de Montcada va arribar fins als túnels de Rodalies a Barcelona i van provocar dos incendis que els van deixar inutilitzats.
En aquest cas la incidència ha afectat diverses línies, com l'R1 i l'RG1, i els trens procedents de Mataró o Girona, per exemple, s'han aturat a Badalona, on els usuaris han de baixar per anar caminant a l'estació de metro Badalona Pompeu Fabra, de la línia 2.
No hi ha hagut servei a la línia 7, la que arriba a la Universitat Autònoma.
La xarxa de metro s'ha reforçat per intentar encabir els usuaris de Rodalies que s'han quedat sense mitjà. Segons la presidenta de TMB, Laia Bonet, amb el reforç de trens hi ha 167 trens circulant, una xifra històrica.
- ARXIVAT A:
- Rodalies