L'ús de WhatsApp augmenta un 76% i es dispara el consum de plataformes en streaming
- TEMA:
- Coronavirus
WhatsApp és l'aplicació de missatgeria que més està creixent en ús durant la pandèmia del coronavirus, amb un increment del 76 per cent a Espanya, davant del 40 per cent de creixement generalitzat, segons Kantar, l'empresa de dades, informació i consultoria.
Malgrat que altres aplicacions com Zoom o HouseParty han crescut, res fa ombra a l'aplicació pertanyent a Facebook. La gent xateja amb els familiars i amics, fa videotrucades i fins i tot s'informa a través d'aquesta aplicació aquests dies de confinament.
Les aplicacions i els serveis de missatgeria permeten mantenir el contacte a distància amb tota aquella gent que no es pot veure, de manera que el temps que se'ls dedica s'ha incrementat durant la crisi generada pel Covid-19 a nivell global.
Aquest major ús se situa principalment a la franja d'edat d'entre 18 i 34 anys. Kantar assenyala que el creixement de WhatsApp, Facebook i Instagram ha estat de més del 40 per cent entre els menors de 35 anys.
Però no només els usuaris passen més temps en les aplicacions. A mesura que els països avancen més en la pandèmia, el consum de mitjans augmenta en tots els canals domèstics. S'ha registrat un increment en l'ús dels navegadors web (70%), la televisió tradicional (63%) i les xarxes socials (61%).
Xina i aplicacions missatgeria
A la Xina, primer país que es va veure afectat pel coronavirus, també ha crescut l'ús de les aplicacions locals, com WeChat o Weibo, que han experimentat un increment del 58 per cent.
Aumenten les visites a plataformes i vídeo en streaming
Els ciutadans han de passar setmanes tancats a casa i busquen com passar el temps, i a part de WhatsApp també estan utilitzant altres platafomes com Netflix, HBO o Amazon Prime.
Segons l'anàlisi realitzada per SEMRush, una plataforma d'anàlisi de trànsit web, les recerques en Netflix han crescut un 203% les últimes dues setmanes. El segon lloc l'ocupa HBO, que també ha augmentat les seves recerques un 194% respecte a les seves dades habituals.
Altres plataformes, com Amazon Prime Vídeo i Filmin, també han experimentat un creixement de més del 100%.
Disney+, la nova plataforma de la companyia de Disney, que s'ha estrenat aquest 24 de març, entreté els més petits,
Super3, el canal de contingut infantil de TV3, també ha vist un gran creixement en els seus continguts digitals. El seu web, la setmana passada, va ser visitat per 140.000 usuaris, una xifra que suposa el rècord històric setmanal.
- ARXIVAT A:
- Coronavirus Xarxes socials