L'ús d'intel·ligència artificial a escoles i instituts ja compta amb una guia específica

El Departament d'Educació admet que no hi ha manera de saber si un treball està fet amb IA, però anima mestres i professors a utilitzar-la per crear activitats per als alumnes

RedaccióActualitzat

El Departament d'Educació ha donat a conèixer aquest dimarts una guia amb orientacions i recomanacions per a l'ús de la intel·ligència artificial, la IA, i avançar-se a com pot canviar el dia a dia d'escoles i instituts.

És una primera guia que descriu el panorama general de què és i en quin punt està la IA i com es pot aprofitar en l'àmbit educatiu, tot minimitzant els riscos i inconvenients que té.

Uns riscos que, de fet, ja estan començant a capgirar la manera en què s'avalua l'alumnat, donant més pes a les exposicions orals que als treballs, per exemple.

En aquest sentit, la guia admet que de moment no hi ha cap tecnologia capaç de detectar si els alumnes han fet servir la IA per presentar treballs sense haver de treballar.

Però també anima els docents a fer servir eines com ChatGPT per crear activitats per als alumnes i estudiants, els proposa exemples de com fer-ho i els ofereix l'accés a recursos a internet per treballar-hi.

Això, sempre sense perdre de vista que el professional és el docent i que cal ser crític, perquè la IA també s'equivoca.

En el reportatge d'Àgata Fàbregas Gomis i Joan Carles Ruiz Fernández podeu veure quin ús fan de la IA els estudiants de l'institut Cal·lípolis de Tarragona i com els professors la utilitzen per avaluar-los.

La guia l'han presentada aquest dimarts en la jornada "L'educació que ve: la IA com a motor de millora educativa", i també han presentat una web específica sobre aquesta temàtica que acaba de crear el Departament d'Educació.

ARXIVAT A:
Educació Intel·ligència artificial
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut