La USTEC veu com un "circ" la visita d'eurodiputats per la immersió: "Ja tenen les conclusions"
La portaveu del sindicat assegura que la missió del Parlament Europeu els ha dit que la immersió lingüística és la causa dels mals resultats a l'informe PISA
El sindicat USTEC-STEs, majoritari entre els docents catalans, no ha sortit gens satisfet de la reunió amb la delegació del comitè de Peticions del Parlament Europeu que és a Catalunya per analitzar el model d'immersió lingüística. El sindicat ha qualificat de "pantomima" i "circ" la trobada i ha assegurat que han vingut "amb la lliçó estipulada" contra el sistema d'immersió.
La portaveu de la USTEC-STEs, Iolanda Segura, ha explicat que, durant la reunió, els han dit que la immersió és la causa dels mals resultats de Catalunya en l'informe PISA i és perjudicial per a l'aprenentatge.
Segura ha lamentat que els eurodiputats vinguin "amb les conclusions" i ha afirmat que només els han escoltat perquè tenien interès a posar-los nerviosos amb preguntes amb to "acusatiu".
Una comissió que "no s'hauria d'estar produint"
En declaracions als mitjans de comunicació a les portes de l'oficina del Parlament Europeu a Barcelona, on s'ha fet la trobada, Segura ha explicat que la reunió ha estat dura però que el sindicat ha presentat "unes dades que avalen que la immersió lingüística ben aplicada afavoreix els resultats tant en català com en castellà".
La USTEC ha negat que els mals resultats en l'informe PISA siguin fruit de la immersió i els ha atribuït a "les males polítiques" del Departament d'Educació. A més, ha insistit que la visita de la delegació "no s'hauria d'estar produint" perquè la Unió Europea no té competències en educació:
"No se sustenta enlloc que facin aquesta malversació de fons públics europeus, és un circ i només pretén situar un missatge totalment esbiaixat del que està passant als centres educatius."
La portaveu de la USTEC, Iolanda Segura, ha assegurat en una entrevista al "Més 324" que els eurodiputats han vingut "amb una posició prefixada sobre la immersió lingüística a Catalunya":
En la reunió amb la delegació del comitè de Peticions, el sindicat els ha mostrat un vídeo en què diverses persones de la comunitat educativa elogien la immersió:
Visita per analitzar el model d'immersió
Aquest dilluns ha començat la visita d'una delegació d'eurodiputats del comitè de Peticions del Parlament Europeu per analitzar el model d'immersió lingüística de l'escola catalana.
Les trobades amb l'Assemblea per una Escola Bilingüe, associacions de pares contraris a la immersió i el sindicat de mestres USTEC-STEs són les primeres de la delegació de l'Eurocambra a Catalunya.
Aquest dimarts, la missió continuarà amb una reunió amb membres de la judicatura i la visita a dos centres del Prat de Llobregat: el Centre d'Educació Especial Can Rigol i l'Institut Salvador Dalí, on s'aplica el 25% de les classes en castellà per ordre judicial. Precisament l'elecció d'aquests dos centres va ser molt criticada per la consellera d'Educació, Anna Simó, que va qualificar de "demencial".
Finalment, dimecres mantindran una sèrie de trobades a l'oficina del síndic de greuges i faran una roda de premsa en què valoraran la visita.
Una missió acusada de tenir biaix polític
El comitè de Peticions del Parlament Europeu, del qual forma part la delegació que visita aquests dies Catalunya, ha rebut acusacions de tenir un biaix polític.
Els grups socialdemòcrata, els Verds i l'Esquerra Unitària han acusat la presidenta del comitè, la catalana Dolors Montserrat, de fer un ús partidista del comitè, sobretot en qüestions relacionades amb la llengua o la situació interna a Espanya.
En els darrers dies, Plataforma per la Llengua o l'Assemblea Nacional Catalana s'han queixat d'un "biaix espanyolista" de la missió i d'una instrumentalització de l'Eurocambra en contra del català, entre d'altres.
Anteriorment, el govern de la Generalitat havia denunciat en diverses ocasions que el comitè està sent manipulat amb finalitats partidistes.