
Mango elimina Violeta i integra les talles grans a la marca principal de dona
L'empresa catalana ampliarà l'oferta de forma progressiva fins a la talla 54
La firma Violeta, la línia de Mango de talles grans per a dona, desapareixerà. La multinacional catalana la integrarà a la línia principal de la marca Mango Woman, que ampliarà l'oferta fins a la talla 54.
Segons han informat fonts de Mango a EFE, la transició, que començarà a l'agost d'aquest any i durarà fins al gener del 2022, té per objectiu augmentar les vendes del sector de talles grans del grup i fer-les més visibles en incloure-les en la seva línia principal.
Amb la integració també persegueixen rebaixar els preus de les peces grans, ja que, fins ara, Violeta utilitzava patrons i materials diferents a Mango que feien encarir el producte.
Segons ha avançat aquest dilluns el portal modaes.es, les botigues Violeta desapareixeran l'agost de 2021, moment en què les talles grans ja seran a totes les botigues de Mango amb roba de dona.
De l'oferta total d'aquestes peces, el 80% seran encara amb els patrons Violeta -encara que tindran etiqueta de Mango-, i el 20% ja formaran part de la nova línia.
A principis del 2022, amb la col·lecció primavera-estiu, tota la col·lecció estarà ja unificada en la línia Mango Woman.
Polèmica en el naixement de la firma
Violeta va néixer el 2014 i ofereix roba de dona de la talla 40 fins a la 54.
La creadora de la firma, Violeta Andic, neboda del fundador de la firma, va defensar que no eren una botiga de talles grans, sinó de roba per a dones amb corbes.
Una campanya, amb milers de de firmes a Change.org, va criticar que s'inclogués la talla 40 dins de les talles grans i va alertar del paper que juga la moda en els trastorns alimentaris. Ara, la promotora de la campanya, Arantxa Calvera, ha aplaudit l'aposta de Mango per la integració i s'ha felicitat per aquest "pas endavant":
En 2007 @sanidadgob fijó el criterio: talla grande a partir de la 48. Reclamamos líneas inclusivas de la 32 a la 54. Y que en ningún caso las "líneas Curvy" empiecen antes de la talla 48. La industria de la moda debe promover un modelo estético sano para las chicas y mujeres.
Arantxa Calvera (@arantxacalvera) January 18, 2021
- ARXIVAT A:
- Comerç