Mapa final de la xarxa de busos de Barcelona: consulta les novetats i modificacions
Abans de finals del 2018, es desplegaran 12 noves línies, se'n modificaran 22 i se'n suprimiran 14
Barcelona ja ha definit com quedarà la seva xarxa d'autobusos, que comptarà amb 97 línies (les de la nova xarxa -horitzontals, verticals i diagonals-, les convencionals i les de barri, que tindran algunes modificacions).
Quedarà totalment desplegada i reconfigurada a finals de l'any que ve.
Les 12 línies noves pendents d'entrar en servei es desplegaran en dues fases: a la tardor d'aquest any i a la de l'any vinent.
Tardor 2017
- V5 → M. DEU DEL PORT - PEDRALBES: Mare de Déu del Port Olzinelles (Moianès) Comtes Bell-lloc ( Joan Güell ) Carles III - Av. Pedralbes Monestir Pedralbes.
- V29 → FÒRUM - ROQUETES: Josep Pla (Selva de Mar) - Pont del Treball Digne La Sagrera Meridiana - Fabra i Puig ( Dublín ) - Pi i Molist - Via Júlia Almansa (Artesania) - Roquetes - Trinitat Nova.
- V31 → MAR BELLA - TRINITAT VELLA: Bac de Roda (Espronceda) - Llull Rambla Prim- Pont del Treball Digne - La Sagrera - Berenguer de Palou Segre - Pg. Torras i Bages - Trinitat Vella.
- D40 → PL. ESPANYA - ROQUETES: Pl. Espanya - Estació de Sants Francesc Macià - Travessera de Gràcia Via Augusta - Príncep d'Astúries ( Balmes ) - Pl.Lesseps - Travessera de Dalt - Av. Mare de Déu de Montserrat Ramon Albó ( Av. de Borbó ) - Pl. Virrei Amat - Pi i Molist - Pl. Llucmajor Artesania ( Almansa ) Guineueta.
Tardor 2018
- H2 → AV. ESPLUGUES - TRINITAT NOVA: Hospital Sant Joan de Déu Campus Nord UPC Monestir Pedralbes - Col·legis Sarrià - Alfonso Comín / Hospital Quirón Carmel Pg. Fabra i Puig Pg. Valldaura - Via Júlia - Trinitat Nova.
- V1 →GRAN VIA L'HOSPITALET - AV. D'ESPLUGUES: Polígon Pedrosa - Fira - Pl. Europa - Amadeu Torner - L'Aprestadora - Riera Blanca - Arístides Maillol - Dr. Marañón - González Tablas - Hospital Sant Joan de Déu.
- V9 → AV. PARAL·LEL SARRIÀ : Av. Paral·lel - Metro Poble Sec Entença (Viladomat) - Dr. Fleming - Ganduxer - Via Augusta - Calatrava - Anglí (Iradier) Ronda de Dalt.
- V19 → BARCELONETA - PL. ALFONSO COMÍN: Pg. Borbó Pla de Palau Marquès de l'Argentera - Pg. Picasso - Pg. Lluís Companys - Arc de Triomf - Pl. Joanic- Pg. Pi i Margall - Ctra. Carmel - Pg. Mare de Déu del Coll Viaducte de Vallcarca Alfonso Comín / Hospital Quirón.
- V23 → POBLENOU - CAN MARCET : Badajoz ( Pamplona ) - Independència (Dos de Maig) - Hospital de Sant Pau - Av. Mare de Déu de Montserrat - Rbla. Carmel - Av.de l'Estatut - Mundet, L3 Ronda de Dalt.
- V25 → POBLENOU - HORTA: Llacuna (Roc Boronat) - Meridiana - Trinxant (Navas) -Pg. Maragall - Tajo - Av. Estatut (Jerez) - Ctra. Cerdanyola, Cementiri d'Horta.
- V33 → FÒRUM - SANTA COLOMA: Fòrum Eduard Maristany - St. Ramón dePenyafort - Alfons Magnànim - Extremadura - Rbla. Guipúscoa Balmes, Sant Adrià -Bon Pastor - Baró de Viver - Pont Sta. Coloma - Santa Coloma, Santa Rosa.
- D50 → CIUTAT MERIDIANA PL. CATALUNYA: Av. Vallbona Via Júlia Pg.Verdum Pi i Molist Av. De Borbó Pg. Maragall Sant Antoni Ma Claret Dos de Maig Mallorca Pg. De Sant Joan Ronda Sant Pere Pl. Catalunya.
Aquest serà el retrat final de la xarxa d'autobusos
|
|
Línies de Nova Xarxa de Bus |
28 |
Noves línies |
12 |
Línies modificades |
8 |
Línies que no modifiquen traçat |
8 |
Línies convencionals |
43 |
Noves línies |
0 |
Línies modificades |
13 |
Línies que no modifiquen traçat |
30 |
Línies de Proximitat i Bus de Barri |
26 |
Línies que no es modifiquen |
22 |
Línies que es modifiquen |
1 |
Noves línies |
3 |
Línies que quedaran suprimides |
14 |
Com es modificaran les línies de la Nova Xarxa de Bus
El desplegament d'aquesta nova fase implicarà modificacions en línies ja existents abans que acabi el 2018. S'actuarà sobre 8 línies:
- H6 → ZONA UNIVERSITÀRIA-ONZE DE SETEMBRE: La línia deixarà de circular pels carrers Cartagena i Mare de Déu de Montserrat per realitzar un recorregut més directe per la Ronda de Guinardó. Al districte de Sant Andreu es perllongarà de Fabra i Puig fins a la Rbla. Onze de Setembre.
- H8 → CAMP NOU- BON PASTOR: En sentit Besòs la línia circularà per Travessera de les Corts entre els carrers d'Arizala i Comandante Benítez. A l'extrem nord, la línia es prolongarà fins al Bon Pastor passant pel carrer Sas, realitzant el terminal (creuat) al carrer Ciudad de la Asunción. En sentit Llobregat la línia circularà pel Pg. de l'Havana per servir també en aquest sentit la zona de La Maquinista.
- H10 → PLAÇA DE SANTS-OLÍMPIC DE BADALONA: A la zona de Sants la línia s'escurçarà a la Plaça de Sants deixant de circular per l'Av. Madrid.
- H14 → PARAL·LEL- SANT ADRIÀ: Modificarà el seu recorregut al Poblenou per circular pels carrers Marroc, Tànger, Pere IV i Cristòbal de Moura.
- H16 → PASSEIG ZONA FRANCA-CAMPUS BESÒS: A l'extrem nord la línia prolongarà el seu recorregut fins al nou Campus Universitari del Besòs. Al barri de Sant Antoni, la línia deixarà de circular de tornada pel carrer Sepúlveda per canviar al carrer Manso.
- V13 → PLA DE PALAU-RONDA DE DALT: Prolongarà el seu final actual a la Ronda de Dalt passant per l'Av. Tibidabo.
- V15 → BARCELONETA-ALFONSO COMÍN: Escurçarà el seu recorregut a la Pl. Alfonso Comín (la resta del recorregut actual el realitzarà la línia V17).
- V17 → PORT VELL- VALL D'HEBRON: Deixarà de servir el barri del Carmel i perllongarà el seu recorregut fins al Vall d'Hebron.
Com es modificaran les línies convencionals
- 6 → PG. MANUEL GIRONA-VERDAGUER: Es manté la part de la línia que circula per l'avinguda Diagonal.
- 22 → PLAÇA CATALUNYA-CARMEL: Deixarà de donar servei a la pl. Kennedy (la servirà la línia V17) per pujar al barri del Carmel pel viaducte de Vallcarca (servei realitzat actualment per la línia V17).
- 27 → ESTACIÓ DE SANTS-ROQUETES: Deixarà de servir el tram entre l'Estació de Sants i la pl. Espanya (aquest tram quedarà cobert per les línies V7 i D40).
- 39 →PL.URQUINAONA-PL.CATALANA: La línia es retallarà pels dos extrems atès que aquests es cobriran amb línies de la Nova Xarxa de Bus V19 i V23.
- 42 → PL. CATALUNYA- VERNEDA: Canvia de recorregut per donar un servei directe entre el centre de la ciutat i la Verneda.
- 47 → PG. MARÍTIM-CANYELLES: Es perllonga des de la Pl. Urquinaona fins el Pg. Marítim per cobrir un tram que deixarà de servir la línia 45.
- 50 → COLLBLANC- PL. CATALUNYA: La línia escurça el seu recorregut al centre de la ciutat. La resta del traçat actual estarà cobert per la línia D50.
- 54 → COLLBLANC- ESTACIÓ DEL NORD: Deixa de servir el tram entre Collblanc i el Campus Nord que ja quedarà cobert amb la nova línia V1.
- 55 → MONTJUÏC- PL. URQUINAONA: El tram fins a la Pl. Catalana ja quedarà servit per les línies V19 i D40.
- 60 → BON PASTOR- VALL D'HEBRON: Deixarà de servir el tram entre Bon Pastor i Gran Via i el tram entre Vall d'Hebron i Zona Universitària (aquests trams els cobriran les línies V33 i H2, respectivament).
- 68 → HOSPITAL CLÍNIC-CORNELLÀ: La línia s'escurçarà entre la Pl. Catalunya i l'Hospital Clínic.
- 91 → SANT ANTONI - LA BORDETA: La línia donarà servei entre la Bordeta i el CAP de Manso. Des d'aquest punt altres línies com l'H16 donaran un servei similar al de l'actual línia 91.
- 109 → HOSPITAL CLÍNIC- POL.IND.ZONA FRANCA: La línia es perllonga des de l'Estació de Sants fins a l'Hospital Clínic per tal de millorar l'accés al recinte hospitalari dels viatgers actuals de la línia 37.
Tretze línies seran substituïdes per la nova xarxa: 20, 26, 32, 36, 37, 40, 41, 45, 51, 57, 66, 92 i 143.
Com es modificaran els busos de barri
- 185 → METRO CANYELLES MONTBAU (modificació itinerari): Deixa de servir el barri de Sant Genís (que estarà cobert per la línia 112, que es recupera) i servirà el barri de Montbau amb un nou recorregut.
- 112 → SANT GENÍS-MERCAT D'HORTA (nova creació): Recuperació parcial del servei que donava aquesta línia abans de ser absorbida per la 185.
- 133 → BARÓ DE VIVER- PLAÇA ORFILA (nova creació): Nova línia circular que donarà servei als barris de Sant Andreu, Baró de Viver i Bon Pastor unint els CAP de Meridiana i el de Casernes.
- 191 → CONGRÉS- HOSPITAL DE SANT PAU (nova creació): Donarà servei fonamentalment al barri del Congrés, amb un recorregut que coincideix parcialment amb la línia 20, que es suprimeix, i que permetrà accedir al CAP de Maragall i a l'Hospital de Sant Pau, ampliant l'accés al centre.
La línia de proximitat 192 (Hospital de Sant Pau - Poblenou) quedarà substituïda per les línies de la Nova Xarxa V23 i V25.