Marques a terra, termòmetre i gel a les mans: així torna a l'aula la Catalunya Nord

Amb el grup d'infantil s'intenta que es prenguin com un joc les ratlles de separació que hi ha ara per tota l'escola, perquè sigui més fàcil per a ells

Rosa TalamàsActualitzat

A la Catalunya Nord comencen la segona setmana a les aules. En un centre petit i privat de Sallagosa, que té el català i el francès com a llengües vehiculars, els alumnes provenen dels dos costats de la frontera i a poc a poc es van adaptant als canvis.

Arriben a l'escola esglaonats, per torns. El primer que els fan és prendre'ls la temperatura amb el termòmetre i els posen el gel desinfectant a l'entrada, es freguen bé les mans, es treuen la jaqueta i els tornen a posar el gel, explica la Judit Soler Mas, tècnica d'educació infantil.

Tot i que van començar la setmana passada, aquest dilluns és el primer dia per als alumnes de 1r i 2n de primària. Anna Cervantes, mare del Guim, diu que només hi pot haver 25 nens a la vegada i, per tant, al seu fill li ha tocat anar a classe aquesta setmana i no la passada.

Patricia Llorca, directora de l'escola Jordi Pere Cerdà, explica que han hagut de retallar molt el nombre d'alumnes per classe.

"El protocol diu que només hi pot haver un alumne cada quatre metres quadrats; tots els alumnes estan separats com a mínim un metre i mig dels seus companys tot el dia. Hem hagut de reorganitzar les classes, el personal, i sobretot la manera de fer."

 

Amb el grup d'infantil costa una mica més i per això les ratlles de separació que hi ha ara per tota l'escola intenten que se les prenguin com un joc, perquè sigui més fàcil per a ells i puguin saber per quin camí poden anar; si no, anirien a buscar el seu amic. D'aquesta manera segueixen una línia i és com un joc, explica la Judit Soler.

La  ratlla de separació que hi ha ara per tota l'escola per als més petits

Rentar-se les mans, d'un en un, també s'ha convertit en un nou ritual que repeteixen a cada canvi d'activitat.

Fins i tot a l'hora del pati juguen per grups de la classe i en espais separats. En aquesta escola, al costat hi ha un hotel tancat i el propietari els ha cedit els espais perquè puguin jugar separats.

La dificultat més gran és aconseguir que mentre els nens juguen no hi hagi contacte. S'aconseguirà? Cal arribar a aquest extrem? El temps i l'experiència ho diran.

 

 

ARXIVAT A:
Educació Coronavirus
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut