Marques com Volkswagen i Pfizer surten de Twitter perquè desconfien d'Elon Musk
- TEMA:
Elon Musk ha acomiadat la meitat dels treballadors de Twitter perquè no li surten els comptes, però ara s'ha trobat que anunciants molt poderosos han retirat la publicitat a la xarxa perquè no veuen clar cap a on va. Els anuncis representen el 90% dels ingressos, que ara cauran encara més.
Gegants de l'alimentació com Mondelēz International (que fan Oreo, Trident i Milka) i General Mills (propietària de Häagen-Dazs i Old El Paso), el grup Volkswagen (Audi, Seat, Porsche i Bentley), General Motors, United Airlines, L'Oréal o la farmacèutica Pfizer són alguns dels que han decidit no posar diners a Twitter, almenys de moment, segons recullen mitjans com The Wall Street Journal o la CNN.
Estan a l'espera de veure quina serà la política de l'empresa sobre el control dels continguts, des que se la va quedar Elon Musk, fa tot just una setmana.
El grup Volkswagen ha recomanat a les seves marques "posar en pausa les activitats de pagament a la plataforma fins a nou avís", segons un comunicat.
Segons el nou propietari de Twitter, la culpa és dels grups d'activistes. Musk diu, en un tuit, que la caiguda massiva dels ingressos és "a causa dels grups d'activistes que pressionen els anunciants, tot i que res ha canviat amb la moderació de continguts i hem fet tot el possible per apaivagar els activistes" i afegeix que "Estan intentant destruir la llibertat d'expressió als Estats Units".
Hi ha una altra interpretació possible a la reacció dels anunciants. Posen publicitat perquè volen guanyar diners, però si Twitter es converteix en una xarxa minoritària de grups més radicals potser no val la pena invertir-hi gaire.
Mitja plantilla acomiadada
Fa només uns dies, ja es va fer públic que Elon Musk volia acomiadar la meitat de la plantilla, 3.700 treballadors. Aquest divendres, ja s'ha confirmat.
Milers de treballadors de la companyia als Estats Units, Europa i Àsia ja han rebut les cartes d'acomiadament.
La justificació de l'empresa és que no té cap altra opció que retallar la plantilla perquè "està perdent més de 4 milions de dòlars". El propietari també deia, al mateix tuit, que "A tots els que van sortir se'ls va oferir tres mesos d'indemnització, que és un 50% més del que exigeix la llei".
Entre els primers anuncis d'Elon Musk també hi ha hagut la confirmació que caldrà pagar 8 dòlars al mes per tenir el compte verificat, amb la marca blava que acredita que el compte és autèntic. Assegura que fer pagar és la millor manera d'identificar i eliminar els comptes falsos.
"No vol dependre tant de les marques publicitàries i fer que els que utilitzin la xarxa hagin de pagar si volen alguna cosa més", explica Mariola Dinarès, realitzadora del "Popap", el programa sobre el món digital de Catalunya Ràdio.
L'estratègia de negoci de Twitter encara no està prou clara al parer de les marques i al parer de molts.
De moment, a Wall Street, Twitter ja val menys dels 44.000 milions de dòlars que va pagar fa una setmana l'home més ric del món.
- ARXIVAT A:
- Twitter Xarxes socials