Martí Ferré i Imma Olivella queden finalistes dels Premis Art Director Club of Europe
Els vilafranquins Martí Ferré i Imma Olivella, autors del programa de la Festa Major de Vilafranca del Penedès 2001, van aconseguir els guardons de finalistes dels Premis Art Directors Club of Europe, que aquest any i per primer cop a la història han reconegut la qualitat de set propostes creades a l'estat espanyol, dues de les quals han estat guardonades amb el Premi d'Or. Els dos dissenyadors han assegurat que el fet de ser finalistes ja suposa un reconeixement especial perquè la seva proposta havia de competir amb les millors agències europees.
La directora creativa de Zelig Studio i l'equip format per Xavier Banús i Armando Fidalgo van aconseguir els Premis d'Or per la renovació de la imatge del canal temàtic Geoplaneta i per les cobertes d'una col·lecció de llibres de l'Editorial Crítica.
La capitalitat catalana dins del món del disseny es confirma des d'Europa. En un acte celebrat al Foment de les Arts Decoratives ple de joves dissenyadors, set projectes creats a Catalunya es van endur algun dels guardons més prestigiosos a nivell europeu, on tan sols poden competir les millors creacions seleccionades per cada estat.
Ana Zelich, directora creativa de Zelig Studio, i els dos membres de l'estudi de disseny Companyia, Xavier Banús i Armando Fidalgo, es van endur els primers i únics guardons de d'or que s'han atorgat a projectes creatius de l'estat espanyol per una renovació total dels logos i la imatge del canal temàtic Geoplaneta, en el cas de Zelich, i per les cobertes d'una nova col·lecció de Crítica en el cas dels membres de Companyia.
A part de les dues obres guardonades amb la màxima distinció europea, cinc projectes creatius més de companyies com Tàndem, McCann-Erickson, o l'equip format per Ferré i Olivella van aconseguir la categoria de plata, una distinció que els situa en l'elit del disseny europeu. Cap dels dos no supera els 27 anys.
El programa d'actes que ha guanyat els guardons és el resultat d'un any de feina per de donar una visió global de la festa major que incloïa en el disseny fotografies i activitats paral·leles que passaven les 24 hores del dia. Tots mantenen que, encara que tenien esperances de guanyar els guardons regionals del FAD, perquè el projecte era únic, tan sols es presentaven a Europa per sortir al llibre 'Best of European Design and Advertising 2002', editat per l'Art Director Club, on figuren tots els projectes presentats, però que en cap moment els havia passat pel cap la possibilitat d'arribar tan amunt en el panorama europeu del disseny.