Més accidents, cues i queixes pels canvis al punt de l'AP-7 a Barberà on van topar 8 camions

La reconfiguració recent de carrils del tram de Barberà aixeca crítiques de conductors i del Servei Català de Trànsit, i el Ministeri de Transports estudia tornar-la a canviar

Bernat RexachActualitzat

L'accident d'aquest dilluns al migdia, amb vuit camions implicats, ha tornat a posar l'AP-7 al punt de mira. La principal artèria viària del país ja era al centre del debat des que es van eliminar els peatges, fet que va provocar un augment notable del trànsit, sobretot de camions

Ara, la controvèrsia arriba per un canvi en la configuració de carrils que va fer fa tres mesos el Ministeri de Transports, justament al punt on hi va haver l'accident múltiple dilluns.

És a l'altura de Barberà del Vallès, un tram en sentit sud on hi ha quatre carrils de circulació. Abans, els vehicles que circulaven en direcció sud pel tercer carril --el segon per la dreta-- tenien l'opció de desviar-se cap a la dreta i agafar la C-58, o bé cap a l'esquerra i continuar a l'AP-7.

Amb el canvi, però, l'opció de seguir cap a l'AP-7 ha desaparegut i els conductors estan obligats a dirigir-se cap a la C-58.

El canvi en la configuració de carrils s'aplica des del novembre (3Cat)

Això provoca maniobres brusques de qui vol anar cap a l'AP-7 i també que els vehicles i camions que circulen pel carril de més a la dreta n'hagin de creuar dos si volen seguir per l'AP-7. 

"L'enllaç amb la C-58 és el pitjor que hi ha", critica Juan Quero, camioner: "Hi ha molts turismes que es volen incorporar a la dreta i camions que volem seguir recte."

Crítiques pel perill i les retencions

A la xarxa, diversos usuaris habituals han criticat el canvi des del primer dia, assegurant que no només genera situacions de perill sinó que també provoca retencions allà on abans només n'hi havia esporàdicament.

"Sempre hi ha un accident o vehicles avariats, cada dia està pitjor", lamenta Fernando Lleixà, que és camioner i circula habitualment per la via. Juan Gabriel Pérez, també camioner, sentencia que és una autopista "molt complicada; una de les pitjors de Catalunya. Sempre hi ha accidents".

El Servei Català de Trànsit calcula que, des del novembre, la durada de les retencions s'ha multiplicat per tres i que la sinistralitat en aquest punt ha augmentat un 10%. A més, apunta al canvi en la configuració dels carrils que es va fer al novembre com una de les possibles causes de l'accident de dilluns i indica que no és el primer accident o incident que hi ha amb camions en aquest punt les últimes setmanes.

De fet, ha demanat al ministeri que torni a la configuració original dels carrils. 

En l'accident de dilluns s'hi van veure implicats vuit camions i dos cotxes (3Cat)


El ministeri estudia opcions per millorar la seguretat

Per la seva banda, el Ministeri de Transports defensa que la modificació es va fer per evitar congestions de trànsit i que alguns vehicles s'intentessin colar a l'entrada de la B-30 a l'últim moment.  

Asseguren que, des que es va produir el canvi, s'està fent un seguiment del comportament dels usuaris i que s'ha guanyat en fluïdesa.

El ministeri també diu que té constància que es tracta "d'un tram singular" per on passen molts vehicles pesants i que, per aquest motiu, està estudiant "les opcions de configuració de carrils per millorar la seguretat vial en el tram", ja que considera que la mesura és provisional i està en estudi continu.

 

 


 

ARXIVAT A:
TrànsitAP-7
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut