
Més de 200 euros de diferència: el preu del tren entre Lleida i Barcelona es dobla de cop
L'eliminació de la bonificació del 50% genera increments en els títols més venuts dels trens Avant i afecta 2.000 usuaris
Els 2.000 usuaris de la línia Avant entre Lleida i Barcelona han vist com s'ha doblat el preu dels abonaments d'un dia per l'altre. L'eliminació de la bonificació del 50% per part del govern ha tingut un efecte immediat en l'import d'aquests títols, que han pujat més de 200 euros de cop.
Els usuaris han viscut amb indignació com l'abonament més habitual, el de 30 viatges en 30 dies, ha tingut un increment de 219 euros i ha passat a costar-ne 439. El més car, però, és el de 50 viatges en 30 dies, que ara val 576 euros.
L'actualització de les tarifes ha causat un autèntic mal de cap entre el qui utilitzen aquests trens per anar a treballar o estudiar a Barcelona. "Això és un trasbals per a qui s'ha muntat la vida treballant en un lloc i vivint en un altre", explica Jordi Andrés, usuari de la línia de Lleida. "És un maldecap per a moltes famílies."
"El que ens comenta molta gent pel grup que tenim és que un augment del 50% d'un dia per l'altre els ho fa impossible."
Una altra usuària, Mar Tàpia, afirma que la situació els ha provocat un disgust i que se senten desemparats: "Ens sentim orfes com a ciutadans i com a usuaris d'una empresa gran a la qual omplim els trens i que dona sentit a la línia Lleida-Tarragona-Barcelona."

Una línia amb mig milió de viatgers
Es dona el cas, a més, que l'1 d'octubre del 2024 aquesta línia va haver de duplicar la freqüència de trens a primera hora per l'alta demanda.
L'últim any van utilitzar aquesta línia mig milió de viatgers. Durant el mes de gener, fins a l'eliminació dels descomptes, Renfe havia venut 1.900 abonaments entre Lleida i Barcelona.
En comparació amb altres capitals catalanes, aquest és també el tram més car, en ser el que cobreix més distància. L'abonament Girona-Barcelona val ara 317 euros i des de Tarragona 337 euros.
La batalla pel relat
Els usuaris de les línies d'alta velocitat de mitjana distància són, de fet, els grans damnificats per la desaparició de les ajudes al transport públic. Aquesta és una de les conseqüències de la no aprovació del decret òmnibus durant el tràmit parlamentari, pel vot en contra de Junts i el PP.
El megadecret incloïa també moltes altres mesures, com la pujada de les pensions o la pròrroga del salari mínim interprofessional.
Els darrers dies hi ha hagut una autèntica batalla pel relat, amb acusacions creuades entre el govern espanyol, Junts i el Partit Popular. Pedro Sánchez ha acusat Junts i el PP de causar "dolor social" per no aprovar aquestes mesures. Junts, per la seva banda, afirma que està a favor de mantenir les ajudes al transport públic i de la pujada de les pensions, i ha demanat que es porti a aprovació un decret amb aquestes dues mesures.
Mentre no es resolgui la situació i es porti a aprovació un nou decret, els usuaris hauran d'assumir l'increment de les tarifes per poder viatjar.
- ARXIVAT A:
- AVEMobilitatTransport públicRenfe