Més radars i 100 km de velocitat variable: Trànsit vol acabar amb el col·lapse a l'AP-7
L'objectiu del Servei Català de Trànsit és millorar la seguretat i la gestió viària d'una autopista que està en el punt de mira des que es van aixecar els peatges
Fa tres anys que l'AP-7 està en el punt de mira. Des de l'aixecament dels peatges, el trànsit -i els problemes- no hi han deixat de créixer. Sense aturador, amb accidents viaris i llargues retencions que poden arribar a ser un infern per als usuaris recurrents. Per millorar-ne la seguretat i la gestió del trànsit, el Servei Català de Trànsit (SCT) ha presentat aquest dimecres una sèrie de mesures.
La principal és establir una velocitat variable en el tronc central de bona part de l'autopista. Entre Maçanet de la Selva i el Vendrell, un total de 100 quilòmetres. Una mesura que costarà més de 12 milions d'euros, amb l'objectiu de començar les obres l'any que ve.
"Velocitats variables enriquides amb intel·ligència artificial, per predicció de congestió i informant-ne els conductors. Creiem que és una bona manera, amb tecnologia, d'endreçar l'AP-7. Tant el flux de trànsit com les velocitats."
Així ho explicava Ramon Lamiel, director del SCT, que vol posar especial atenció als camions que no compleixen l'obligació de circular pels carrils de la dreta.
Ja sigui per falta de capacitat a la via o per l'acumulació d'accidents, les retencions hi han crescut un 25% en un any.
Més radars i carrils addicionals
A banda, també es posaran més radars. Entre d'altres, se'n posarà un de tram entre la Móra i Constantí, on més ha augmentat el trànsit. I encara a l'AP-7 sud, a l'Ebre, també s'instal·laran radars per sancionar els camions que no compleixin l'obligatorietat de circular sempre per la dreta al tram de 30 quilòmetres entre Calafat i Camarles.
Entre les noves mesures, també es doblaran els quilòmetres de carrils addicionals. Es passarà dels 100 actuals als gairebé 200, perquè es consolidaran els que s'han provat de sortida. En tots els trams on hi hagi carrils addicionals, tothom, en els dos sentits, haurà de circular a 100 quilòmetres per hora.
En canvi, desapareix la reducció de velocitat els caps de setmana al tram entre Martorell i Gelida, on s'havia d'anar a 100, perquè la prova pilot, diu Trànsit, no ha funcionat.
Ara també veurem una nova prova pilot, que podria començarà a la zona de la Roca, i que regularà la incorporació a l'autopista en determinats moments.
Creixement del trànsit sense aturador
En un any, el trànsit en aquesta autopista ha pujat, de mitjana, fins a un 7%, tot i que no de forma homogènia. Una dada prou reveladora, ja que els últims tres anys el trànsit a l'AP-7 ha estat superior que l'anterior.
On més ha augmentat la circulació de vehicles és a l'AP-7 sud, en trams com el de Móra a Constantí, que ha pujat un 10%, o el de Gelida a Vilafranca, amb un increment del trànsit d'un 9,3% en un any.
Pel que fa als camions, en canvi, l'augment més significatiu és al nord, al tram que va de Montmeló a Granollers, on el pas de vehicles pesants ha crescut un 14%.
- ARXIVAT A:
- Trànsit