El menjar que distribueixen obté una puntuació cinc dècimes per sota del de la mitjana dels països rics (iStock)

Multinacionals alimentàries venen menjar menys saludable als països pobres, segons un estudi

Segons un estudi sobre la indústria alimentària que analitza 30 grans empreses i més de 50.000 productes, el menjar i les begudes que es distribueixen a països de renda baixa són de menys qualitat
Redacció Actualitzat
TEMA:
Alimentació

L'índex global de nutrició del 2024, elaborat per l'organització no governamental neerlandesa Access to Nutrition Initiative (ATNI), deixa en evidència grans companyies alimentàries com Nestlé, PepsiCo o Unilever. Els més de 50.000 productes que es van analitzar es van avaluar amb el sistema Health Star Rating, que classifica els productes amb una puntuació sobre 5 segons el seu nivell de salubritat.

En els països de renda baixa, els productes distribuïts per les multinacionals obtenen de mitjana una puntuació d'1,8 amb aquest sistema, lluny del 3,5 que es considera saludable. En els països més rics, la mitjana de puntuació és d'un 2,3. 

"És una imatge molt clara del que aquestes empreses venen als països més pobres del món, on cada cop tenen més presència i són més actives", assegura el director d'investigació d'ATNI, Mark Wijne, en una entrevista a l'agència Reuters.

L'estudi també revela que només el 30% de les grans companyies tenen estratègies de preus assequibles perquè la població amb els salaris més baixos pugui accedir als productes alimentaris més saludables. 

Aquesta és la primera vegada que l'índex de nutrició de l'ONG divideix els països en funció del seu nivell de renda, i l'últim estudi el van fer l'any 2021. El responsable de la investigació apunta que els resultats, aquesta vegada, són un crit d'alerta cap als governs d'aquests estats.

Perquè els aliments envasats contribueixen cada cop més a l'epidèmia d'obesitat, que ja és un fenomen mundial.

Empreses com PepsiCo, que no han volgut comentar aquests resultats, s'han marcat com a objectiu aquest any la rebaixa dels índexs de sodi en les patates xips que comercialitzen i es plantegen afegir aliments integrals als seus productes.

Una mesura que es plantegen les empreses alimentàries com PepsiCo és rebaixar el nivell de sal dels seus productes (EuropaPress)

Danone, que surt força ben parada en aquest índex, ha reconegut a través de la seva responsable d'investigació i seguretat alimentària, Isabelle Esser, que "sempre hi ha millores per introduir en la indústria alimentària". 

Segons l'Organització Mundial de la Salut, més de mil milions de persones pateixen obesitat arreu del món. El Banc Mundial calcula que el 70% de les persones amb obesitat o sobrepès viuen en països de renda mitjana o baixa. 

 

ARXIVAT A:
Alimentació
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut