L'avioneta elèctrica enlairant-se (Reuters)
L'avioneta elèctrica enlairant-se (Reuters)

Noruega emprèn el vol cap als avions amb motor elèctric

Xavier DuranActualitzat

Noruega és el principal mercat per als cotxes elèctrics. Però ara apunta molt més amunt.

Té previst que el 2040 tots els aparells de les seves línies aèries tinguin només motors elèctrics. I acaba d'enlairar-se cap aquest objectiu.

Ha fet la primera prova d'una petita avioneta elèctrica de dues places. I preveu iniciar els vols de passatgers l'any 2025.

 

 

 

El ministre de Transports, Ketil Solvik-Olsen, i el director de l'empresa estatal Avinor, Dag Falk-Petersen, van protagonitzar aquest primer vol sobre Oslo. Un dels objectius era demostrar al públic que l'aparell és segur.

 

 

 

L'avioneta és una Alpha Electro G2, fabricada per l'empresa eslovena Pipistrel. És la primera avioneta elèctrica aprovada per a la seva fabricació comercial en sèrie.

Un dels factors que ajuden el projecte és que els preus de les bateries estan baixant i la seva capacitat augmenta. Això pot facilitar més autonomia amb el mateix pes. De moment, però, Falk-Petersen i Solvik-Olsen es van haver de sotmetre a una dieta estricta abans del vol.

 

 

L'avioneta pesa 570 quilos i té una autonomia d'uns 130 quilòmetres. Pot volar una hora sense recarregar les bateries.

La majoria de rutes interiors a Noruega tenen menys de 200 quilòmetres i per això un avió elèctric pot ser el més adequat. A més, el 98% de l'electricitat generada prové de fonts renovables.

 

 

 

ARXIVAT A:
Medi ambientCiènciaMobilitat
Anar al contingut