Les empreses del sector denuncien que el nou registre els suposa una nova càrrega burocràtica (iStock/Webphotographeer)

Nou registre de viatgers: quines dades s'han d'aportar a partir d'ara

El formulari l'han d'enviar els responsables de l'allotjament o del lloguer de vehicles, així com els operadors turístics i les plataformes digitals

RedaccióActualitzat

Malgrat les crítiques del sector, el nou registre de viatgers ja és una realitat i s'ha convertit en obligatori des d'aquest dilluns

Mentre que fins ara el client només havia de facilitar el DNI o passaport i la targeta de crèdit en fer el check-in a l'hotel, ara també ha de proporcionar el lloc de residència habitual, el telèfon mòbil i fix, l'e-mail o la relació de parentiu entre viatgers quan hi hagi menors d'edat.

També les dades de pagament, i, fins i tot, la caducitat de la targeta. En total, una quarantena de dades, en comparació amb les 14 que s'havien de facilitar fins ara.


Totes les dades

Aquest és el llistat que haurà d'aportar l'empresa a la policia:
 

- Dades de l'empresa arrendadora

Nom o raó social del titular, CIF o NIF, municipi, província, telèfon fix i/o mòbil, adreça de correu electrònic, web de l'empresa i enllaç web per identificar l'anunci.
 

- Dades de l'establiment

Tipus d'establiment, denominació, adreça completa, codi postal, localitat i província.
 

- Dades dels viatgers

Nom complet, sexe, número de document d'identitat, tipus de document (DNI, passaport, TIE), nacionalitat, data de naixement, lloc de residència habitual (adreça completa, localitat i país), telèfon fix i mòbil, correu electrònic, nombre de viatgers i relació de parentiu entre els viatgers (en cas que algun sigui menor d'edat).
 

- Dades de la transacció

Contracte (número de referència, data i signatures), dades d'execució del contracte (data i hora d'entrada i data i hora de sortida) i dades del pagament (tipus, identificació del mitjà de pagament com tipus de targeta i número, titular del mitjà de pagament, data de caducitat de la targeta i data de pagament).


- Allotjament no professional

A més de les dades anteriors, s'hi afegeixen algunes dades, incloent-hi nom complet, sexe i DNI del titular de l'immoble, així com nombre d'habitacions o connexió a internet de l'establiment.


- Lloguer de vehicles

Les dades que s'han d'aportar són semblants a les de l'allotjament, i s'hi ha d'afegir la informació corresponent del conductor principal i del segon conductor (si n'hi ha).


Qui ha d'enviar el formulari?

L'abocament de dades a la plataforma Ses.Hospedajes l'han de dur a terme els responsables de l'allotjament o del lloguer de vehicles, així com els operadors turístics i les plataformes digitals dedicades a la intermediació en aquest tipus d'activitats a través d'internet.

Justament, aquests sectors han criticat reiteradament la mesura, perquè denuncien que augmenta la burocràcia, els fa perdre competitivitat i obre la porta a la vulneració de privadesa dels viatgers.

Tot i això, el Ministeri de l'Interior assegura que en tot el procés d'elaboració i aprovació del decret ha respectat el principi de transparència i eficiència, i nega que augmenti la càrrega de feina per al sector.

Les sancions previstes per l'incompliment de la llei van dels 100 als 600 euros per infraccions lleus, i les greus poden anar dels 601 euros als 30.000.

ARXIVAT A:
Turisme
Anar al contingut