Nous empresaris d'internet al MWC
Han revolucionat sectors molt importants de l'economia tradicional i aquests dies no falten a la cita del MWC. Són els nous empresaris d'internet. Joves, la majoria nord-americans, formats en bones universitats, com Harvard, i amb ganes d'explicar la seva història personal. Nathan Blecharczyk, fundador de AirBnb, i Di-Ann Eisnor, vicepresidenta de Waze, en són un bon exemple.
Alguns dels joves que han revolucionat sectors molt importants de l'economia tradicional visiten aquests dies el Mobile World Congress. Es troben en l'espai destinat "4 Years From Now"; la trobada d'emprenedors i "startups" a la Fira de Montjuïc. Un espai per a les idees més joves dins el MWC. Per aquí, hi circulen nous talents o joves talents ja consolidats. Són els nous empresaris d'internet. Joves, la majoria nord-americans, formats en bones universitats, com Harvard, i amb ganes d'explicar la seva història personal.
Nathan Blecharczyk, fundador AirBnb
És un dels tres creadors de l'empresa AirBnB. És una web de lloguer d'apartaments. Nathan parla sobre la idea del consum col·laboratiu, els usuaris poden llogar fàcilment el seu pis o convertir-se en inquilins de la ciutat que visiten. El sector hoteler reclama una regulació. Mentrestant, AirBnB ja ha gestionat més d'11 milions de pernoctacions i les xifres augmenten exponencialment.
Nathan ha explicat que la idea principal va sorgir de pensar: 'Per què no fem que es pugui reservar la casa d'algú tan fàcilment com es fa en un hotel? Que es pugui fer només amb tres clics.'
Al principi estàvem d'acord que el negoci seria de 20 milions, una xifra realista. Però tot va canviar: la xifra va canviar a dos mil milions.
Com el creador de WhatsApp i de Facebook, Nathan tampoc vol parlar davant les càmeres de televisió.
Di-Ann Eisnor, vicepresidenta de Waze
La israeliana Di-Ann Eisnor ha revolucionat un altre sector. És la vicepresidenta de Waze, una aplicació que mostra el mapa del trànsit en temps real, gràcies a la informació que van donant 50 milions de conductors a tot el món. Eisnor ha comentat que li "agrada molt la idea que la gent es posi tota d'acord i pensi què necessita realment. I que treballi junta per crear-ho.' Fa pocs mesos, es va vendre a Google per 1.000 milions d'euros, i la revolució ha quedat absorbida per un gegant. La vicepresidenta de Waze s'ha mostrat preocupada pel fet que "dues grans empreses ho estan adquirint tot, però ara mateix no hi ha cap més solució.'