A l'esquerra, el cartell de la pel·lícula "Salve Maria"; a la dreta, la versió censurada que es veu a les estacions d'Adif

Nova censura al mugró: Adif, Instagram i Google veten el cartell de "Salve Maria" de Mar Coll

S'hi veu la protagonista mostrant un mugró que regalima llet, i la productora de la pel·lícula s'ha vist obligada a modificar-lo en alguns casos perquè no es vegi

RedaccióActualitzat

Aquest dijous s'ha estrenat "Salve Maria", la nova pel·lícula de la directora catalana Mar Coll, amb una certa polèmica: el cartell es mostra censurat a Instagram i també a les estacions gestionades per Adif.

El motiu és que s'hi veu la protagonista, Laura Weissmahr, de cap per avall, amb un pit a l'aire i un fil de llet que regalima del mugró, i és això el que han exigit ocultar tant Instagram com Adif, mentre que Google desenfoca tot el cartell.

En el cas d'Adif, s'ha tapat el pit amb una samarreta, de manera que el cartell perd bona part de la referència a la història que explica, el drama d'una mare que es qüestiona la seva maternitat.

En el cas d'Instagram, el mugró està pixelat, "solució" que permet mantenir parcialment el regalim de llet, tot i que gairebé no es veu:


A Google, el cartell surt desenfocat

Pel que fa a Google, el cercador d'imatges es posa en mode "cerca segura" i desenfoca automàticament el cartell, tot i que permet desactivar aquest desenfocament amb un botó virtual i veure el cartell sencer:

Pàgina de cerca de Google amb el cartell de la pel·lícula "Salve Maria" desenfocat
Pàgina de cerca de Google amb el cartell de la pel·lícula "Salve Maria" amb el desenfocament automàtic desactivat

La productora de la pel·lícula, Elastica Films, va fer públic el cartell fa un mes i mig, i el destacava amb orgull com una "meravella":


"Amb Adif, si no, no es podia fer"

En aquests tres àmbits de promoció, però, ha hagut de renunciar a la integritat del cartell: segons Núria Costa, de l'equip de premsa de la productora, s'hi han vist obligats:

"Als cartells als carrers, el pit surt descobert, però a Instagram, Google i a les estacions hem optat per tapar-lo. Amb Adif, si no, no es podia fer."

Costa ho ha explicat al diari El País, precisant que, pel que fa a Instagram, s'hi han avingut per evitar ser "penalitzats per l'algoritme".

De fet, aquesta xarxa social té un llarg historial de censura d'imatges amb cossos o parts de cossos despullats: en concret, té una norma específica que exigeix prohibir els mugrons femenins.

Un cas similar al d'ara és el de fa 3 anys amb el cartell de la pel·lícula "Madres paralelas" de Pedro Almodóvar, també amb un mugró amb una gota de llet, que va ser censurat tant per Instagram com per Facebook, tot i que totes dues xarxes van acabar rectificant.

 

 

ARXIVAT A:
Cinema
Anar al contingut