Un tren de Rodalies circulant per l'estació de Sant Vicenç de Calders (ACN - Mar Rovira / Ariadna Escoda)

Obres a l'estació de Sant Vicenç de Calders afectaran l'R2 Sud i l'R4 entre gener i març

Durant 4 caps de setmana del primer trimestre del 2025, els trens de l'R2 Sud acabaran a Cunit i els de l'R4 al Vendrell i els trajectes es faran en autocar
Redacció Actualitzat
TEMA:
Rodalies

Entre finals de gener i principis de març es dedicaran quatre caps de setmana a fer obres a la capçalera de l'estació de Rodalies de Sant Vicenç de Calders i no hi podran circular els trens.

L'operatiu de les obres també obligarà a suspendre la circulació ferroviària entre Sant Vicenç de Calders i la Plana-Picamoixons, el recorregut alternatiu que permet continuar el viatge en tren malgrat les obres.

Per això durant aquests caps de setmana Renfe organitzarà diversos serveis d'autocars perquè els passatgers que fan servir l'R2 Sud, l'R13, l'R14, l'R15, l'R16 i l'R17 puguin fer els trajectes habituals.

Els responsables de Rodalies ho han explicat aquest dilluns en una reunió amb els alcaldes de les poblacions més afectades per les obres en aquesta línia, que van començar a l'octubre i es preveu que acabin entre març i juny.

En aquesta reunió, en la qual també han participat plataformes d'usuaris, s'han evidenciat els retards i el funcionament deficient en general fins ara dels serveis alternatius, que Renfe ha promès resoldre.


Quins caps de setmana seran?

Els caps de setmana seran el del 25 i 26 de gener, l'1 i 2 i el 8 i 9 de febrer i l'1 i el 2 de març, i la funció de final de la línia R2 la farà l'estació de Cunit en comptes de la de Sant Vicenç de Calders.

Així, els trens en direcció sud acabaran recorregut en aquesta estació, des de la qual els passatgers podran continuar el viatge en autocar fins a un total de 7 destinacions diferents amb diverses parades.

Les destinacions seran les estacions de Sant Vicenç de Calders, Reus, Tarragona/Battestini, Vila-seca/Cambrils, l'Hospitalet de l'Infant, la Plana-Picamoixons, i Tarragona.

Pel que fa a l'R4 de Manresa a Sant Vicenç de Calders, l'estació final de trajecte serà la del Vendrell, des de la qual també hi haurà un servei d'autocars fins a la de Sant Vicenç de Calders.

Segons han explicat els responsables de Rodalies, per aquests caps de setmana es contractaran més de 130 autocars que faran més de 1.000 recorreguts en els diferents trajectes per carretera.

Passatgeres esperant un autocar a l'estació de Sant Vicenç de Calders per continuar trajecte (Europa Press/Lorena Sopena)

Quins trens circularan

El servei ferroviari de l'R2 Sud en els quatre caps de setmana serà de tres trens per hora i sentit entre l'estació de França de Barcelona i Cunit, mentre que l'R4 mantindrà l'oferta habitual amb finalització al Vendrell.

Per la seva banda, l'R13 tindrà servei entre Lleida i Tarragona, l'R15 entre Riba-roja d'Ebre i Tarragona, l'R16 entre Tortosa i Tarragona, i l'R17 entre Tarragona i Salou Port Aventura.

Pel que fa als passatgers que fan servir habitualment l'R14, els adreçaran a les línies R13 i R15.

Queixes pels retards dels trens

En la reunió d'aquest dilluns convocada per Renfe i Rodalies, la portaveu de la plataforma d'usuaris Dignitat a les Vies, Anna Gómez, s'ha queixat que els trens arriben sistemàticament tard cada dia:

"Hem constatat que pràcticament des que va començar el tall els quatre primers trens del dia arriben tard, tinc aquí els números d'avui, 29 minuts, 40, 13 i 38, ahir 27 minuts, 35, 14 i 48, i són trens amb els quals anem a treballar."

Per la seva banda, l'alcaldessa de Reus, Sandra Guaita, ha valorat positivament el servei d'autocars, però no el de trens, cosa que li preocupa a ella i als altres alcaldes de les poblacions afectades:

"El servei d'autobusos va funcionant, la preocupació que nosaltres tenim és el servei per trens, és el que està funcionant probablement pitjor."

El director de Rodalies, Antonio Carmona, ha assumit les queixes i els ha donat la raó, i ha afirmat que faran "reajustaments" per millorar el servei:

"S'ha de millorar la fiabilitat, la puntualitat, a l'R13, a l'R15 sobretot, a l'entrada a Barcelona, que és on estem patint més retards, i fer reajustaments de marxa que facin fiable i puntual el servei."

 

ARXIVAT A:
Mobilitat Renfe Rodalies
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut