Oferta per a camioners als Estats Units: 90.000 euros anuals i dormir més sovint a casa
- TEMA:
- Estats Units
A començament d'octubre, militars britànics van haver de conduir camions cisterna per distribuir combustible a milers de benzineres, en una setmana caòtica per la falta de transportistes professionals, des de l'entrada en vigor del Brexit.
És un cas clar de falta de camioners per abastir els mercats i les empreses, però no l'únic.
Als Estats Units, les companyies de transport de mercaderies ofereixen sous de gairebé 90.000 euros, a més d'un bonus de fins a 17.000 euros en el moment de firmar el contracte.
D'aquesta manera intenten solucionar la falta de transportistes. L'Associació Estatunidenca de Camions, ATA, calcula que en falten uns 80.000.
El canvi de la pandèmia
Molts d'aquests camioners van haver de deixar l'ofici durant l'aturada econòmica provocada per la pandèmia i ara, amb la forta reactivació del consum, les mercaderies s'acumulen a l'espera de poder ser traslladades. És el que passa, per exemple, a Los Angeles o Long Beach, ciutats portuàries de Califòrnia.
El problema s'agreuja perquè les autoescoles per a camioners van estar tancades al començament de la pandèmia i tampoc s'hi incorporen persones que s'hagin tret ara el carnet.
Millors condicions laborals
Es publiquen ofertes molt atractives als anuncis d'empreses com McLane Southern California, a Los Angeles, Distributor Sysco, a Miami, o Texas Transeastern, a Houston, entre d'altres. En l'últim any, el sou dels camioners nord-americans ha pujat fins a un 50%.
Però, a més dels diners, es promet als futurs treballadors que "dormiran gairebé cada dia a casa" o que conduiran camions nous. Les condicions laborals inclouen una millora de les vacances, els horaris o les assegurances, per atreure els professionals.
Poc o res a veure amb la situació d'abans de la pandèmia, segons denuncia el sindicat Teamsters, que representa 1,4 milions de treballadors de la indústria del transport i magatzems als Estats Units.
Segons aquest sindicat, fins llavors les jornades laborals gairebé mai baixaven de les 12 hores, els sous eren baixos i sense incentius i les rutes feien gairebé impossible que els conductors poguessin estar-se gaire temps a casa.
Ara, l'escassedat de professionals demostra que "han de ser tractats amb decència i respecte i guanyar sous que permetin una vida digna a les seves famílies", segons Adán Álvarez, portaveu dels ports de Los Angeles i Long Beach del sindicat Teamsters.
- ARXIVAT A:
- Estats Units