Operació tornada esglaonada, amb cues a l'AP-7 i l'A-2 i sense cap mort a la carretera
- TEMA:
- Trànsit
L'operació retorn de Setmana Santa ha acabat sense grans congestions ni víctimes mortals a les carreteres. Els problemes circulatoris més destacats s'han concentrat a l'AP-7 sud.
La d'aquest any ha estat una operació amb molta mobilitat però amb menys retencions que el 2023 i el 2018, segons Trànsit, que ho atribueix en part a l'increment de capacitat amb carrils de sortida i de retorn a l'AP-7 i la C-32.
El tram de l'AP-7 entre l'Ametlla de Mar i l'Hospitalet de l'Infant ha estat el més conflictiu tant diumenge com dilluns, amb retencions que han superat els 10 km. L'N-340 també ha registrat cues de 5 km a l'Ametlla de Mar.
Amb tot, a l'AP-7 no s'han produït accidents ni retencions ocasionades per accidents. L'incendi d'un vehicle al Papiol ha obligat a tallar l'autopista en sentit sud durant una estona.
Un accident a la C-53 a Montcada i Reixac també ha complicat l'entrada a Barcelona pel Nus de la Trinitat, que ha acumulat 2 km de retencions a causa d'un carril tallat.
La tarda de diumenge ha estat força tranquil·la al tram nord de l'AP-7, després que al matí hi hagi hagut complicacions a la Roca del Vallès.
El 85% dels 590.000 vehicles que estava previst que tornessin a Barcelona i l'àrea metropolitana ho han fet abans de les nou de la nit.
Dos accidents compliquen el retorn a l'A-2
En el retorn, la situació ha estat controlada a les vies de l'interior i de muntanya, a excepció de l'A-2 dilluns i la C-16 diumenge, en els dos casos per dos accidents amb ferits lleus.
A l'autovia A-2, un accident a Castellolí aquest dilluns a la tarda ha provocat un tram de fins a 7 km de cues en sentit Barcelona. També hi ha hagut 4 km de retencions a Vilagrassa per un altre accident de càracter lleu.
Només ha calgut habilitar el carril addicional de l'AP-7 sud
A diferència del que va passar diumenge, quan el temporal de pluja va impedir obrir carrils addicionals, aquest dilluns les condicions meteorològiques han millorat i se n'ha habilitat un a l'AP-7 sud, entre Vilafranca i Molins de Rei.
Segons Trànsit, això ha permès reduir el pic de retencions a la meitat en aquest tram en les hores amb més intensitat de trànsit. Finalment, els carrils previstos a l'AP-7 nord i a la C-32 nord no s'han obert perquè aquestes vies no han presentat problemes.
Des de principi d'any 28 persones han perdut la vida en accidents a les carreteres catalanes. Això suposa una reducció del 27% respecte el 2019 i d'un 17% respecte el 2023.
- ARXIVAT A:
- Trànsit