París prohibeix els patinets elèctrics de lloguer a la ciutat
Després d'una consulta ciutadana feta l'abril passat, en què la ciutadania va rebutjar aquest model de transport, ja no se'n poden llogar a la capital francesa a partir d'aquest divendres
Des d'aquest divendres ja no es poden llogar patinets elèctrics a París. El consistori els ha prohibit, després que un 89% de la ciutadania que va participar en una consulta popular feta el passat 2 d'abril els rebutgés.
En el referèndum, però, només hi van participar el 7% dels electors inscrits a les llistes electorals a París -- van votar 103.084 persones, d'una llista total d'1.382.322 electors--.
Els tres operadors que en llogaven --Dott, Lime i Tier Mobility--, a qui s'ha retirat la concessió, tenien fins aquest dijous, a les 12 de la nit, per treure dels carrers els 5.000 patinets elèctrics que fins ara oferien a la ciutadania. La majoria d'emplaçaments d'aquests vehicles de mobilitat personal es convertiran, ara, en aparcaments per a bicicletes, segons ha explicat l'Ajuntament de París en un comunicat.
La majoria de patinets de lloguer ja han estat retirats, i els que queden tenen encara una setmana de coll per desaparèixer dels carrers de la capital francesa.
El responsable de Tier a França, Clément Pette, ha reconegut que durant tots aquests mesos, des de la celebració del referèndum, han intentat convèncer el consistori que els patinets elèctrics són una bona opció entre els transports públics parisencs, "sostenible i pràctica", per evitar la congestió de cotxes a la ciutat, però que no se n'han sortit i ha animat la ciutadania a substituir-los per bicicletes.
Només aquest operador té 5.000 bicicletes de lloguer a la ciutat.
"Aquest model continua sent sostenible. Estem convençuts que els usuaris dels patinets elèctrics estan contents amb el nostre servei i començaran a fer servir les nostres bicicletes per substituir els patinets elèctrics."
Més de 450 accidents en un any
L'any 2021, 24 persones van morir a França en accidents de trànsit vinculats amb patinets. L'any passat, hi va haver 459 accidents amb patinets elèctrics o vehicles similiars a París, tres dels quals, mortals.
Samyl, taxista a la capital, demana més control dels patinets elèctrics particulars. Assegura que sovint n'hi ha que circulen "amb 2 o 3 persones a sobre i amb auriculars posats":
"Estaria bé que les autoritats fessin alguna cosa per aturar-ho. Sobretot, quan els conductors porten auriculars i circulen pel carril bus, perquè si no senten res, és molt perillós."