Un treballador d'Adif es informa megàfon en ma els passatgers que esperaven novetats sobre el retard dels trens de l'alta velocitat, a Sants

Passatgers afectats a Sants: "El pitjor és la desinformació"

Actualitzat

ACN Barcelona - Centenars de passatgers de l'alta velocitat amb origen a Sants han vist demorats els seus trens aquest divendres al matí pel tall de circulació temporal degut al descarrilament d'un Euromed a Can Tunis. Diversos trens AVE, Euromed i Intercity han patit retards, entre la resignació i en alguns casos indignació dels passatgers. "El pitjor és la desinformació", s'ha queixat a l'ACN una passatgera amb destí a la capital espanyola que havia vist "desaparèixer" el seu tren dels panells de l'estació "mentre altres ja han començat a sortir". Xavier Canals, també amb destí a Madrid, responia així a la situació i l'espera: "Potser si ens haguessin avisat haguéssim anat nosaltres a treure el tren descarrilat".

Diversos trens d'alta velocitat i llarga distància (Euromed i Intercity) amb origen a l'estació de Sants han patit retards aquest divendres, en alguns casos de més de dues hores, abans que la circulació es restablís. Al vestíbul de l'estació, esperant per accedir al control de seguretat, una munió de gent ha esperat pacientment rebre informació sobre la incidència i sobre la situació del seu tren.

"No tenen ni megafonia", bromejava Xavier Canals, que havia d'haver agafat un tren d'alta velocitat a Madrid a les 8:55h i a tres quarts d'onze encara esperava notícies. Es referia així a l'operari d'Adif que, megàfon en ma, mirava de donar explicacions a la multitud que esperava.

També amb destí a Madrid però per al tren de les 11h, la Mabel es resignava, conscient que probablement perdrà el seu enllaç des de la capital espanyola cap a un altre punt. Sobre quina és la causa del retard (el descarrilament d'un tren prop de Can Tunis), admetia que no ho sabia del cert. "He sentit que hi ha hagut un descarrilament...". Al seu costat, dues joves també amb destí a Madrid, esperaven amb relativa tranquil·litat pel mateix tren, i remarcaven que això mai els havia passat abans

Alguns passatgers han optat per buscar informació dirigint-se a les oficines d'un dels operadors privats que cobreixen el trajecte Barcelona-Madrid i amb el qual viatgen. "Portem una bona estona, i veiem que ja van sortint altres trens, però el nostre ha desaparegut de les pantalles", explicava un matrimoni barceloní a la cua del punt d'informació d'aquest operador. La Montse ha relatat que quan han arribat a l'estació, a quarts de nou del matí, han trobat "bastant de caos" i han entès que hi havia demores però no han rebut cap informació oficial. "Això del descarrilament ho hem anat sentint més tard, però ningú ens donava raons; el pitjor és la desinformació", afirma.

El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut