Places de pàrquing ocioses, a meitat de preu: una nova manera d'aparcar a Barcelona
Una xarxa de pàquings a baix cost és la idea de base d'una empresa catalana que s'estrena al MWC 2013 amb el projecte WeSmartPark, una plataforma web que, juntament amb una aplicació al mòbil, permet al conductor aparcar de manera ràpida i barata, i al propietari, rendibilitzar la seva plaça de pàrquing quan no l'ocupa.
Núria CuixartActualitzat
Una xarxa de pàquings a baix cost és la idea de base d'una empresa catalana que s'estrena al MWC 2013 amb el projecte WeSmartPark: una plataforma web que, juntament amb una aplicació al mòbil, permet al conductor aparcar de manera ràpida i barata, i al propietari, rendibilitzar la seva plaça de pàrquing quan no l'ocupa.
L'usuari no només pot estalviar-se fins al 48% del cost de la zona blava o d'un pàrquing públic, sinó que també té l'opció de reservar la plaça que li convingui amb temps i modificar les condicions horàries a través del mòbil. A més, s'estalvia el temps i la despesa en gasolina que suposa el fet d'haver de voltar fins a trobar un lloc on aparcar.
Per als propietaris de les places, l'avantatge és clar: treure rendiment econòmic de les places infrautilitzades. L'empresa estima uns ingressos per plaça d'entre 80 i 120 euros, sense cap cost d'instal·lació ni de manteniment.
WeSmartPark inicia camí amb una xarxa petita, basada en pàrquings d'hotels gràcies a un conveni de col·laboració amb el gremi, però amb la vista posada en les comunitats de veïns. Ja són 150 les interessades en aquest projecte. I és que tal com ens explica el cofundador de 9Smart, Jaume Mayor, "per desgràcia la crisi ha disparat l'interès" de les comunitats de propietaris, que ho tenen molt difícil per aconseguir fonts d'ingressos.
Aquesta és una de les moltes idees per millorar la mobilitat que ofereix enguany el Mobile World Congress i que combinen estalvi en temps de crisi i sostenibilitat ambiental.
L'usuari no només pot estalviar-se fins al 48% del cost de la zona blava o d'un pàrquing públic, sinó que també té l'opció de reservar la plaça que li convingui amb temps i modificar les condicions horàries a través del mòbil. A més, s'estalvia el temps i la despesa en gasolina que suposa el fet d'haver de voltar fins a trobar un lloc on aparcar.
Per als propietaris de les places, l'avantatge és clar: treure rendiment econòmic de les places infrautilitzades. L'empresa estima uns ingressos per plaça d'entre 80 i 120 euros, sense cap cost d'instal·lació ni de manteniment.
WeSmartPark inicia camí amb una xarxa petita, basada en pàrquings d'hotels gràcies a un conveni de col·laboració amb el gremi, però amb la vista posada en les comunitats de veïns. Ja són 150 les interessades en aquest projecte. I és que tal com ens explica el cofundador de 9Smart, Jaume Mayor, "per desgràcia la crisi ha disparat l'interès" de les comunitats de propietaris, que ho tenen molt difícil per aconseguir fonts d'ingressos.
Aquesta és una de les moltes idees per millorar la mobilitat que ofereix enguany el Mobile World Congress i que combinen estalvi en temps de crisi i sostenibilitat ambiental.