Posar la pantalla en gris, bona estratègia?

Posar la pantalla en blanc i negre, una estratègia per reduir l'addicció al mòbil

Elimina els colors que fan més atractives les icones
Xavier Duran Actualitzat
TEMA:
Ciència

Nellie Bowles, una periodista de "The New York Times" especialitzada en temes d'internet i de Silicon Valley, volia reduir la seva addicció al mòbil. I va trobar un sistema que li va ser útil: eliminar el color de la pantalla i posar-la en blanc i negre. Dos dies van ser suficients, segons explicava en un article al diari, per reduir la seva tendència a mirar contínuament el telèfon.

Aquest sistema ja va ser proposat l'any passat i es basa en una idea de Tristan Harris, un expert en ètica del disseny que va treballar tres anys a Google. Harris és l'impulsor de l'organització Time Well Spent, dedicada a realinear la tecnologia amb els interessos de la humanitat. Bowles va quedar molt satisfeta i ho manifestava en el seu compte de Twitter:

El color estimula

Eliminar el color i canviar-lo per una gama de grisos torna el telèfon menys estimulant. Bowles explica que moltes grans companyies de Silicon Valley, com Facebook i Google, ho saben. Però el seu objectiu és justament el contrari. Promouen la recerca en neurociències per saber com respon el cervell als colors i així poder fer més atractives les icones que surten a la pantalla.

Que el color és important per atreure els consumidors se sap des de fa molt de temps. Mack McKelvey, directora executiva de l'empresa de màrqueting SalientMG, ho explica així, segons cita Bowles en el seu article:

"Tu no compraràs cereals que van en una capsa en blanc i negre, compraràs la que tingui el color més estimulant. I aquestes aplicacions han desenvolupat icones, formes i colors realment atractius, tot dissenyat per estimular-te".

Un procés costós

I potser perquè saben que el color és tan important per captar el consumidor, no faciliten posar la pantalla en blanc i negre. McKelvey ho va intentar i li va costar 40 minuts aconseguir eliminar el color. La funció d'ajust està molt amagada. "Realment has de voler-ho fer", afirma. I probablement les empreses volen, precisament, que no ho aconsegueixis i el mòbil i les seves aplicacions continuïn sent molt cridaners.

ARXIVAT A:
Ciència Salut
ÀUDIOS RELACIONATS
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut