Potenciar competències de l'alumne i memoritzar menys, clau de la millora de Catalunya en l'informe PISA
La consellera d'Ensenyament i el ministre d'Educació treuen pit davant els resultats de l'informe PISA i defensen els seus models educatius
Potenciar més les competències de l'alumne i menys la capacitat memorística, una de les claus de la millora dels resultats de Catalunya en l'informe, segons la Generalitat.
Des de la Conselleria d'Ensenyament asseguren que els resultats avalen la transformació del sistema educatiu català amb la implantació, el 2009, de la llei d'educació de Catalunya, la LEC. La consellera Meritxell Ruiz diu que s'està anant per bon camí.
"Aquest canvi curricular cap a l'aprenentatge competencial el que sí que veiem és que està donant bons resultats, perquè els resultats milloren; per tant, aquesta transformació educativa que s'està fent a Catalunya està ben orientada."
Satisfacció també entre els responsables d'educació a escala estatal. Tot i que Espanya manté uns resultats molt semblants als d'anteriors edicions, la baixada del nivell global a l'OCDE l'ha situat, per primer cop, en la mitjana dels països més desenvolupats. Íñigo Méndez de Vigo, ministre d'Educació, treu pit amb el que ja funciona del sistema actual.
"El missatge que vull donar al sistema educatiu espanyol és que és bo, que no s'ha de començar des de zero, que no s'ha de fer taula rasa, sinó tot el contrari, mantenir tot allò bo que tenim."
Tant en l'àmbit català com en l'espanyol, es valora positivament que s'està millorant en equitat, ja que s'ha reduït la franja d'estudiants amb el nivell més baix. Malgrat tot, els autors de l'informe asseguren que això continua sent un problema important i s'han de centrar els esforços a aconseguir sistemes educatius molt més equitatius.