Problemes de mobilitat per la cinquantena d'obres a Barcelona: "És bastant caòtic"
Aquest estiu han coincidit desenes de projectes d'urbanització, pavimentació i millores del transport públic a tota la ciutat
Durant aquest nou estiu d'obres a Barcelona, els veïns, taxistes i usuaris del transport públic són els que estan notant més les afectacions a la mobilitat. A hores d'ara, hi ha en marxa una cinquantena d'obres repartides en 10 districtes de la capital.
A la xarxa de metro, per exemple, hi ha talls parcials a quatre línies: L5, L2, L4 i L10 Nord. Això ha provocat que veïnes com Isabel Guerrero, usuària habitual de la línia 5, hagi de dedicar una hora més al dia a arribar a la feina, mitja hora més d'anada i mitja més de tornada.
Les afectacions al metro haurien d'acabar totes la setmana que ve, l'última d'agost, i estar en ple rendiment quan comenci el nou curs.
"Estem cansats ja, espero que arribi el dia 1 (de setembre) per fer vida normal", ha dit Mari Carmen Manota, que cada dia ha de fer transbord a l'estació de Collblanc perquè l'L5 no segueix fins a Cornellà Centre.
Dificultat per circular fins a l'estació de Sants
Les obres de més envergadura són a la Diagonal, el Paral·lel o l'entorn de l'estació de Sants. Els canvis al voltant d'aquest últim punt perjudiquen, sobretot, els taxistes.
"És bastant caòtic... A part, ara que és època de tornada de vacances de la gent, encara ens costa més arribar fins aquí", ha explicat a TV3 Xavi Ballester.
Des de finals de juliol i fins al setembre, el trànsit que circula pel vial de muntanya ho ha de fer per la banda de mar. Forma part del projecte d'Adif de remodelació de l'estació i de l'espai públic que l'envolta.
Les línies d'autobús també s'han modificat: les terminals de les línies 27 i 78 s'han traslladat de la plaça dels Països Catalans a la plaça Joan Peiró. A més, les parades de la línia 109 s'ajustaran per continuar mantenint la connectivitat amb l'estació de Sants.
Durant els mesos d'estiu també hi ha canvis a la ronda de Sant Antoni i a la plaça del Dubte, a Ciutat Vella, així com al carrer Tamarit, a l'Eixample, per millorar-ne les voreres.
També s'han impulsat les obres a la Rambla de Barcelona, uns treballs que han de durar un total de dos anys i mig, i que ara estan en una fase crítica, ja que no hi pot circular cap vehicle en sentit mar.
Hi ha unes altres obres, però, que van per més llarg. L'ampliació de la línia 8 dels Ferrocarrils genera afectacions de Sants fins a Gràcia i, especialment, al carrer Urgell.
"Sempre està això amb embussos de cotxes i pol·lució", es queixa Maria Rosa Vidal, veïna del barri.
Les obres avancen al ritme previst
L'Ajuntament de Barcelona assegura que les diferents reformes s'acabaran dins dels terminis previstos.
"Són obres complexes, però que estan funcionant molt bé", ha afirmat Laia Bonet, tinenta d'alcaldia de l'Ajuntament de Barcelona, que ha afegit que "els calendaris estan sent respectats".
Sobre les afectacions del metro, Bonet ha recordat que "permetran millorar la freqüència, reduir vibracions i, per tant, millorar el servei".
- ARXIVAT A:
- MobilitatTransport públic