L'R2 Sud de Rodalies recupera els trens habituals després de tres setmanes "horroroses"
Els dies feiners tornen a circular 7 trens de Rodalies per sentit en hora punta i 4 en hora vall
Prova de foc aquest dilluns per l'R2 Sud de Rodalies. És el primer dia laborable amb el servei restablert després de tres setmanes de funcionament alterat a causa d'una avaria a l'estació de Gavà.
L'1 de maig una catenària es va trencar i va caure sobre un senyal de seguretat, la qual cosa va provocar que es cremés tot el sistema de comunicacions.
Els usuaris parlen de tres setmanes "horroroses" en què s'han hagut de carregar de paciència perquè hi havia menys de la meitat dels trens habituals i fer el mateix itinerari amb el bus alternatiu era gairebé el doble de temps. Asseguren que anar a treballar es va convertir en una veritable "gimcana".
"Molts dies ha estat una odissea, combinant autobusos i tren per, de tota manera, arribar tard a la feina", es queixava la Mercedes a l'ACN.
Una altra usuària, la Meritxell deia que aquest dilluns "es nota més fluïdesa" i apuntava: "Esperem que tot continuï bé."
Dissabte es va restablir el servei amb la freqüència de pas habitual, un dia abans del que havia previst la ministra de Transports, Raquel Sánchez.
La Cambra de Comerç de Barcelona ha xifrat en 1.007.044 els viatges afectats entre el 2 de maig i divendres passat a causa d'aquesta avaria. Traduït en hores de feina, suposa 60.000 jornades laborals perdudes.
Set trens en hora punta
Dissabte es van restablir els serveis habituals a les línies afectades, R2 Sud, Regionals R13, R14, R15, R16 i R17, així com a la línia R2 Nord i R11.
Un cop recuperada la normalitat del servei, els dies feiners circularan 7 trens per sentit en hora punta i 4 en hora vall. També hi haurà 2 trens regionals per hora i sentit.
En el cas dels festius, els viatgers de l'R2 Sud tindran 4 trens per hora i sentit, i 2 trens regionals.
Encara no està clar què va causar l'avaria
El motiu de la incidència encara està per confirmar. En un principi, Renfe va apuntar a la caiguda d'un llamp a la zona com a causa més probable.
L'avaria del quadre de comandament que regula la circulació i la senyalització dels trens de Rodalies ha generat una picabaralla entre el Ministeri de Transports i el govern català. Després d'una reunió entre representants d'Adif, de Renfe i del govern català, la Generalitat va confirmar que faria una investigació pròpia per aclarir els fets.
Tres setmanes després de l'avaria, encara és una incògnita quin va ser el veritable motiu.