Prova pilot amb panells lluminosos per alertar de la presència de ciclistes a les carreteres

L'any 2024 la xifra de la sinistralitat dels ciclistes a les carreteres catalanes va ser més alta que mai

RedaccióActualitzat

Els ciclistes han estat sempre un col·lectiu vulnerable, però les dades de sinistralitat en aquest col·lectiu l'any passat han posat les autoritats encara més en alerta.

76 ciclistes van perdre la vida o van quedar ferits greus en accidents de trànsit el 2024, la xifra més alta dels últims anys. El 2023, n'hi va haver 63  de morts o ferits greus.

Aquest 2025 ja ha mort un ciclista a la carretera i, només al gener, vuit van quedar greument ferits.

 


Per intentar revertir-ho, Trànsit ha iniciat un pla pilot en tres carreteres amb l'ajuda de panells lluminosos mòbils que alerten de la presència de ciclistes a la via.

Els panells s'instal·len, principalment, els dissabtes i diumenges. Són els dies més crítics per als que es mouen amb bicicleta, perquè és quan es concentren el 30% dels accidents amb ciclistes implicats.

Aquestes són les 3 carreteres on s'han instal·lat aquests panells lluminosos: a la BV-5001 entre la Roca del Vallès i Martorelles, la BV-5301 entre El Brull i Santa Maria de Palautordera, i la GIV-6703 entre Girona i Madremanya.

 

Com cada diumenge, membres de la Unió Ciclista Singuerlín surten en bicicleta des de Santa Coloma de Gramenet. Tots són ciclistes federats i tenen una assegurança que els cobreix en cas d'accident.

Estan acostumats a trobar-se en situacions de risc a les carreteres per conductors que no respecten l'espai de seguretat en el moment d'avançar-los.

Per això, un d'ells sempre grava tota la sortida. "Si em deixen en cadira de rodes, almenys que es vegi qui ho ha fet si per si de cas fuig", explica José Luis Escribano, membre de l'agrupació ciclista.

 

ARXIVAT A:
Trànsit
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut