Un autobús de Londres amb publicitat de la marca Charlotte Tilbury (Flickr/Cityswift/CC BY 2.0)

Puig retira uns lots de maquillatge de la marca Charlotte Tilbury per problemes de qualitat

El grup preveu que la retirada de l'Airbrush Flawless Setting Spray impactarà el segment de negoci del maquillatge, però no el resultat anual
Redacció Actualitzat
TEMA:
Empresa

La multinacional de cosmètica i perfumeria Puig ha anunciat que retirarà de manera voluntària diversos lots d'un producte de la marca Charlotte Tilbury, que pertany al grup. Es tracta d'un esprai que fixa el maquillatge que es ven amb el nom d'Airbrush Flawless Setting Spray.

"Una anàlisi rutinària ha identificat un problema de qualitat aïllat", segons el comunicat que ha fet públic l'empresa catalana. La deficiència afecta un nombre determinat de lots, que no ha concretat, i ha assegurat que "no fa que el producte sigui insegur". També ha aclarit que no hi ha cap altre producte afectat.

La multinacional catalana va tancar la compra de la companyia britànica Charlotte Tilbury el juny del 2020, amb una participació majoritària, superant l'oferta de gegants com Estée Lauder o L'Oréal. La fundadora, Charlotte Tilbury, va mantenir una participació minoritària i el càrrec de presidenta. Coincidint amb la sortida a borsa, Puig va anunciar que completava l'operació amb la propietat del 100% de la seva principal marca de maquillatge.


Impacte a la borsa

Puig va començar a cotitzar a borsa al maig, i va protagonitzar la sortida als mercats més important de l'any a Europa. Al juliol va entrar a l'Ibex-35, en substitució de Melià Hotels.

Ara la companyia ha informat formalment de la incidència a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), el supervisor borsari espanyol. Arran d'això, Puig Brands ha tancat amb pèrdues del 3,5% aquest divendres a la borsa, el pitjor valor de l'Ibex.

El grup preveu que la retirada d'aquest producte tindrà un impacte en el segment de negoci del maquillatge, si bé no espera que es produeixi un impacte material en el resultat anual de la companyia. Per això, manté les previsions financeres a mitjà termini i confia a aconseguir els objectius fixats per a aquest any.

Fins al setembre, Puig acumulava una facturació de 3.428 milions d'euros, un 9,6% més que un any enrere.

Puig ha passat de ser una empresa de perfumeria familiar a ampliar el negoci amb altres sectors relacionats amb la bellesa, que inclouen marques de moda com Paco Rabanne, Carolina Herrera o Jean-Paul Gaultier.

 

ARXIVAT A:
Empresa
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut