Cabina de primera classe d'un vol de Qantas Airways (Quantas)
Cabina de primera classe d'un vol de Qantas Airways (Qantas)

Qantas ven vols de primera classe un 85% més barats i es fa enrere gràcies a la lletra petita

La companyia aèria australiana ha ofert als clients tornar-los els diners o recol·locar-los després d'adonar-se que ha ofert per error les tarifes més cares a preus molt rebaixats

RedaccióActualitzat

La companyia aèria australiana Qantas ha venut per error centenars vols de primera classe d'Austràlia als Estats Units amb descomptes de fins al 85%.

El 22 d'agost passat, l'aerolínia va oferir durant unes hores les places d'anada i tornada per menys de 4.000 dòlars, uns 15.000 dòlars més barates de l'habitual --segons l'aeroport de sortida i arribada--. Una ganga que van aprofitar uns 300 viatgers.

Les tarifes són fins i tot un 65% més barates que la classe business, la segona en la seva classificació de luxe. Qantas té quatre tarifes: first o primera, executiva o business, econòmica prèmium i econòmica.

L'empresa s'ha compromès a reemborsar els bitllets o tornar a reservar els vols dels clients afectats. També poden optar per viatjar en business "sense cap cost addicional", però sense els beneficis de la primera classe que van comprar.

Seient d'una cabina de primera classe d'un avió de Qantas Airways (Qantas)
La companyia ha ofert als afectats tornar-los els diners o passar-los a business (Qantas)

Un "error de codificació" emparat per les "condicions particulars"

L'empresa assegura que l'oferta va aparèixer "per un error de codificació en el seu sistema de reserves". La incidència estaria inclosa en les condicions particulars que accepten els clients quan fan una compra i que permet a la companyia cancel·lar les reserves "quan existeixi un error que sigui raonablement evident en el preu de la tarifa".

En aquest cas, "la tarifa era massa bona per ser certa", segons ha assegurat en un comunicat un portaveu de Qantas.

Avió Qantas volant
La companyia pot retirar l'oferta perquè l'error està inclòs en els "Termes i condicions" que accepten els clients (Pexels/Airbone YVR)

La Comissió de Consum i Competència d'Austràlia ha dit que la llei del consumidor avala aquesta interpretació:

"Les empreses tenen dret a retirar una oferta o producte de la venda per corregir preus inexactes o una altra informació incorrecta. L'ACL --la llei del consumidor d'Austràlia-- no requereix que les empreses compleixin les ofertes anunciades incorrectament".

Qantas Airways és la principal línia aèria australiana i la més gran i antiga del país.

Fa dos mesos, Qantas va sortir del rànquing de les 20 millors companyies aèries del món, en baixar fins a la posició 24.

A més, al maig la companyia va acceptar pagar una multa de més 60 milions de dòlars dels Estats Units --100 milions de dòlars australians-- per suposadament haver venut vols que no existien.

 

ARXIVAT A:
Economia de butxacaAustràliaEstats UnitsTurisme
Anar al contingut