Milers de camions atrapats: queixes dels transportistes per la gestió dels talls dels pagesos
Les patronals del sector han criticat que els han barrat el pas molt abans dels talls i han acusat la Generalitat de no haver aprofitat les rutes alternatives
El tall a l'Alt Empordà de les principals vies que comuniquen Catalunya amb la Catalunya Nord i França pels pagesos amb els tractors està afectant força el transport de mercaderies, i els transportistes se n'han queixat.
La patronal Asetrans, majoritària a Girona, aquest dimecres ha acusat el govern de ser més responsable dels talls que els pagesos:
"Qui ens està barrant el pas no són els pagesos, sinó la Generalitat, perquè han fet tallar el trànsit 50 quilòmetres abans del tall dels pagesos."
En declaracions a TV3, aquesta patronal ha assegurat que això no havia passat mai, i que en les últimes 24 hores només en una franja de 3 hores a la tarda es va obrir la circulació.
Mala gestió de les alternatives
Per la seva banda, Eduard Ayach, de la patronal CETCAT, ha dit que aquest dimarts no es va garantir la circulació de camions per carreteres secundàries per evitar els talls:
"El que no poden és mantenir un tall d'aquestes magnituds i alhora fer-nos desviar amb moltíssims quilòmetres, al final representa un cost molt important per les empreses que estem assumint el sector."
De resultes d'això, van quedar molts camioners atrapats a banda i banda de la frontera i només al vespre a un miler se'ls va autoritzar el pas, però van ser molts més els que van haver de quedar-se aturats.
Aquest dimecres al matí els pagesos han mantingut el tall a l'AP-7 i l'N-2 a l'altura de Pontós, i els problemes de trànsit i els embussos de camions han continuat:
? Imatges aèries dels desviaments de l'AP-7 cap a la N-II en sentit nord a la sortida de Vilademuls.#SCT pic.twitter.com/gS9Yz4eWQA
Trànsit (@transit) February 14, 2024
Milers de camions aturats a la frontera
L'ocupació de l'AP-7 i l'N-2 a l'Alt Empordà pels pagesos mobilitzats des d'aquest dimarts al matí ha obligat a aturar-se milers de camions de gran tonatge que tenien previst passar-hi.
Molts es van quedar aturats a banda i banda de la frontera amb França, i per evitar l'acumulació de camions, els Mossos van demanar que els aturessin abans d'arribar a Catalunya.
Dimarts al vespre es va obrir el pas durant 3 hores, cosa que van aprofitar centenars de camions per continuar la marxa, però se'ls va tornar a barrar el pas posteriorment.
Normalització progressiva
Aquest dimecres al matí a França als vehicles que baixaven per l'autopista no els han deixat passar de Narbona, i els camions els han donat l'opció de desviar-se cap al País Basc.
A poc a poc s'ha començat a normalitzar la situació: cap a les 10 el Servei Català de Trànsit ha informat que a l'AP-7 en direcció nord a la Jonquera ja s'hi circulava bé.
Una hora després han dit que els passos del Pertús, de Puigcerdà i de Llívia s'obririen de manera intermitent perquè els camions retinguts a la frontera poguessin reprendre la marxa.
Recomanacions de Trànsit per evitar el tall
Posteriorment, el Servei Català de Trànsit ha recomanat alternatives als conductors que van en sentit sud per l'AP-7: que surtin a Figueres Sud, vagin fins a Besalú i tornin a entrar a l'autopista per Girona Nord.
Als que van en sentit nord, els ha recomanat sortir a Vilademuls, anar fins a Orriols, després fins a Torroella de Fluvià i agafar la C-31 per tornar a l'AP-7:
? en sentit nord desviaments per Vilademuls. Els vehicles poden circular per l'N-II fins a Orriols, continuar per la GI-623 fins a Torroella de Fluvià i la C-31 en sentit Figueres, on poden tornar a enllaçar amb l'AP-7
Trànsit (@transit) February 14, 2024
? N-II a Bàscara i a Pontós
? C-38 a Molló#SCT pic.twitter.com/g0OrDuRFAQ
- ARXIVAT A:
- MobilitatTransport de mercaderies