El top ten de joguines per a aquest Nadal, segons Amazon (Amazon)

Quines joguines portaran els Reis? Jocs de construcció i dispositius electrònics, el més demanat

Entre els més buscats, els incombustibles Lego i les joguines interactives, cada cop més digitalitzades. La competència d'Amazon es fa notar en les botigues tradicionals

Aitana Besga JiménezActualitzat

Enguany els rànquings de joguines com el d'Amazon tornen a tenir els Lego com a clàssics dels jocs de construcció per Nadal. La joguina estrella és la nau inspirada en la saga de "La guerra de les galàxies".

Però també va molt buscat el Fungipot, un joc que combina tecnologia i naturalesa per ensenyar als infants a cultivar plantes amb instruccions interactives.

Més enllà de les llistes d'Amazon, es continuen venent molt clàssics com les nines Barbie i Nancy, jocs inspirats en l'univers de Harry Potter i, fins i tot, jocs de taula educatius.

Juntament amb les videoconsoles o els videojocs, que cada any repeteixen a les llistes. I encara resisteixen les noves versions de l'escalèxtric i els ninos de Playmobil.

Les vendes a les grans superfícies

A la botiga Drim del centre comercial Finestrelles, a Esplugues de Llobregat, Sílvia Angosto ens confirma que les diverses variants del Lego són les joguines més buscades i amb diferència:

"Els Lego han estat les joguines més venudes d'aquesta campanya, juntament amb jocs de taula que s'han fet virals a les xarxes, i també trencaclosques, nines i jocs per a la primera infància".

I entre els Legos més venuts, dues variants que ja fa quinze dies que s'han esgotat a la botiga: el Lego Stitch de Disney i el cotxe de McLaren de Fórmula 1.

Els robots i els cotxes de Lego sempre són una aposta segura (ACN/Neus Bartola)

La Sílvia apunta que els jocs de taula continuen tenint molt de mercat:

"Sobretot el joc de paraules Tapple en castellà i el Hitster Bingo. Però també hem venut molts clàssics com el Monopoly i el Cluedo"

I explica que moltes famílies continuen comprant joguines seguint estereotips de gènere: "Diuen 'això és de nen, allò és de nena', tot i que tenim els jocs catalogats com a unisex".

Segons diu, la campanya ha estat molt millor que la de l'any passat, i també han tingut molta demanda en línia: "sempre es ven més de cara a Reis, però en conjunt, la campanya de Nadal ha estat molt bona i hem tingut moltes comandes per la web i a través de Glovo".

Canvis en els hàbits de consum

I és que, segons dades de l'Associació Espanyola de Fabricants de Joguines, les vendes de joguines en línia ja representen una quota del 35% en el conjunt del mercat espanyol.

En aquest sentit, el gran abast que tenen empreses com Amazon dificulta la supervivència de les botigues tradicionals en un sector, el dels jocs per a infants, que a Catalunya formen una setantena d'empreses.

El sector factura anualment 453 milions d'euros i dona feina a més de 1.100 persones, segons l'últim informe d'Acció, l'agència per a la competitivitat de l'empresa del govern.

El comerç tradicional de joguines ha de competir amb gegants de la venda online com Amazon (María José López / Europa Press)

Els treballadors de les botigues de joguines constaten que hi ha hagut un gran canvi en els hàbits de consum i que ara predomina la comoditat abans que el tracte personalitzat de botiguer a client.

Alba Closa, treballadora de la botiga El Món de la Joguina, a l'Eixample de Barcelona, reivindica el comerç de proximitat i les botigues físiques: "Sí que és cert que pots anar a grans superfícies, però no et brinden el mateix tracte tan personalitzat. Tu em pots venir i em dius 'vull un joguet per un nen o nena de 4 anys que li agrada tal cosa'."

"Llavors, si li agrada la construcció intentarem buscar una joguina que l'estimuli. El tracte personalitzat és el nostre punt fort."

Tradició i modernitat

Bateau Lune és una botiga de joguines de Barcelona, al barri de Gràcia, que va obrir fa 21 anys i ven tota mena de joguines de fusta.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Bateau Lune (@bateaulune)

 

Fabian, treballador de la botiga, remarca la importància de fer que els nens juguin i no utilitzin dispositius tecnològics tan aviat.

"Jo soc de fomentar la creativitat i de deixar els nens que juguin amb la imaginació. I per això m'agradaria que els nens accedissin al món digital , al més tard possible"

Les botigues tradicionals no estan renyides amb la venda per internet. Aquest establiment té una botiga en línia que els funciona com a suport de la seva botiga física: "la fem servir molt més com un aparador, és a dir, que realment no vivim de les vendes online. Però ens ajuda molt per ensenyar a la gent que està fora de la ciutat o que ens vol conèixer, realment, més o menys, el que tenim en la botiga."

"És una plataforma de visibilitat, és això sí, sí. I de les vendes en general, nosaltres n'estem contents, la veritat."

 

ARXIVAT A:
ComerçInfància
Anar al contingut