Rebaixen els límits de velocitat en tres punts de l'AP-7 per reduir accidents

Trànsit i el ministeri anuncien actuacions a les Terres de l'Ebre, Tarragona, el Vallès i Girona
Irene Vaqué Reig Actualitzat
TEMA:
AP-7

Trànsit i el Ministeri de Transports han acordat mesures com una rebaixa del límit de velocitat en diversos punts de l'AP-7, amb l'objectiu de reduir el nombre d'accidents. 

En algunes parts de l'autopista la velocitat màxima permesa passarà de 120 a 100 km/h. També s'avançarà cap a la velocitat variable, entre altres mesures. 

La sinistralitat en aquesta autopista s'ha incrementat des que es van aixecar els peatges, l'1 de setembre del 2021, juntament amb les retencions. 

Els governs català i espanyol han centrat els anuncis en 4 localitzacions: 

  1. Mollet del Vallès - el Papiol (B-30) (uns 20 quilòmetres aproximadament): Es reduirà la velocitat màxima de 120 a 100 km/h. Està previst instal·lar-hi un sistema de velocitat variable, que fluctuarà de 100 en avall
     
  2. Ronda de Girona: hi ha quatre carrils al tram entre Fornells de la Selva i Vilademuls i es convertirà el de la dreta en especialitzat, que vol dir que es reservarà per facilitar les entrades i sortides, amb limitació a 80 km/h
     
  3. Altafulla - Constantí: Es deixarà la velocitat a 120 km/h, però s'hi instal·larà un radar de tram en sentit sud. Mentre no hi sigui, els Mossos faran controls de velocitat per garantir que es respecta
     
  4. Calafat - l'Ampolla (uns 21 quilòmetres aproximadament): Es reduirà de 120 a 100 km/h la velocitat màxima permesa. En els dies de més volum de cotxes previst, es mantindrà també la restricció per als vehicles pesants, obligats a circular per la dreta i a un màxim de 80 km/h.

El director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, i el secretari general d'Infraestructures del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Xavier Flores, han comparegut per explicar l'acord. 

 

 

Quan entraran en vigor les mesures a l'AP-7

Alguns canvis, com la rebaixa de la velocitat màxima, seran ràpids perquè només cal canviar els senyals de trànsit. Això pot costar un mes com a molt, ha explicat Flores. 

D'altres, com la velocitat variable, requereixen un concurs i, per tant, seran d'aplicació més lenta

La intenció de la Generalitat i el ministeri és avaluar les mesures d'aquí a uns mesos per veure si funcionen i, si cal, fer-hi modificacions. 

L'autopista, un punt negre de la sinistralitat

L'AP-7 ha concentrat el 17% de víctimes mortals d'aquest any a les carreteres catalanes, en un marc en què han caigut un 16% les víctimes.

Trànsit ha constatat que l'increment de mobilitat s'ha notat molt a les vies ràpides i que els accidents no només provoquen morts, sinó que influeixen en el col·lapse. 

"Una intervenció a l'AP-7 ens permetrà actuar on se'ns concentren més víctimes", ha afirmat Lamiel. 

Retenció a l'AP-7 a l'altura de la Roca del Vallès en l'operació tornada de Tots Sants (ACN/Jordi Pujolar)

Des que l'AP-7 és gratuïta el trànsit ha crescut tant --entre un 40 i un 50%-- que costa de veure-la com una via ràpida.

La Generalitat va proposar al ministeri reduir el límit de velocitat en 10 trams. Segons la Generalitat, la proposta que s'ha presentat aquest dimecres implica actuar en 7 trams. 

"Hem consensuat que d'aquells 10 trams en toquem 7, que acabem agrupant en 4 zones d'actuacions. Sempre hem dit que estàvem oberts a parlar-ne i a compartir propostes", ha explicat Lamiel. 

 

ARXIVAT A:
Trànsit Mobilitat AP-7
VÍDEOS RELACIONATS
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut