Renfe amplia de 1.000 a 3.000 els bitllets a 5 euros de l'AVLO, l'AVE "low-cost"
Bona resposta a la campanya promocional de l'AVLO (EFE/Ismael Herrero)

Renfe amplia de 1.000 a 3.000 els bitllets diaris a 5 euros de l'AVE "low-cost"

La companyia ha triplicat la promoció fins dimecres per "l'alta demanda" dels bitllets de l'AVLO, que unirà Barcelona i Madrid amb tres freqüències per sentit i dia a partir del 6 d'abril

RedaccióActualitzat

La venda de bitllets de l'AVLO, l'AVE "low-cost" Barcelona-Madrid, està tenint una gran resposta, segons Renfe. Això ha fet que la companyia hagi decidit ampliar de 1.000 a 3.000 els bitllets diaris a 5 euros per la campanya promocional, que acaba dimecres.

Renfe diu que l'"alta demanda i expectació generada" ha contribuït a triplicar la seva promoció. S'han venut 7.000 bitllets, un miler al dia, des del 27 de gener passat. L'AVLO unirà Barcelona i Madrid amb tres freqüències per sentit i dia a partir del 6 d'abril, coincidint amb Setmana Santa.

Els bitllets permeten viatjar des del dia que s'estrena l'AVE "low-cost" fins al 31 d'agost. Per tant es poden comprar places per a les vacances de Setmana Santa i també les d'estiu.

El preu bàsic de l'AVLO de Renfe serà d'entre 10 i 60 euros, en funció de la demanda. A aquest import s'hi afegeixen suplements en cas que el viatger sol·liciti determinades prestacions, com ara triar un seient concret o portar una segona maleta. El preu de l'AVE actualment, en classe turista, va dels 41 euros als 152 euros per al trajecte Barcelona-Madrid.

 

Renfe amplia de 1.000 a 3.000 els bitllets a 5 euros de l'AVLO, l'AVE
El 6 d'abril començarà a funcionar l'AVE "low-cost" Barcelona-Madrid (EFE/Ismael Herrero)

 

El president de la companyia, Isaías Táboas, afirma que els menors de 14 anys només hauran de pagar 5 euros per ocupar un seient dels trens d'alta velocitat "low-cost". Remarca sobretot que "l'objectiu principal és captar clients, joves i famílies, que avui van per carretera".

Els combois dels AVLO tindran un 20% més de capacitat que els AVE actuals, fins a 438 places. Aquest augment s'aconsegueix suprimint la classe preferent -tot el tren és classe turista- i el vagó cafeteria. Els viatgers, en canvi, trobaran màquines expenedores d'aliments i begudes repartides pel comboi.

Amb l'AVLO, Renfe fa un primer pas per plantar cara als competidors, que podran entrar en el mercat ferroviari a finals d'aquest any. A l'operadora espanyola se li acaba el monopoli. La francesa SNCF i Air Nostrum, de la mà de Trenitalia, seran rivals en l'alta velocitat.

ARXIVAT A:
Mobilitat
Anar al contingut