Un tren d'AVE de Renfe a l'estació de tren Lyon-Part Dieu, a Lió, França, al febrer
Un tren AVE a l'estació de tren Lyon-Part Dieu, a Lió, França. (ACN/Gerard Escaich Folch)

Renfe atura el llançament de la ruta d'alta velocitat entre Barcelona i Tolosa de Llenguadoc

La nova direcció de la companyia ferroviària fa un gir d'estratègia i obre un procés de reflexió sobre el seu desplegament a França

Enllaç a altres textos de l'autor

Joan Garcia Riera

Perdiodista d'Economia de Catalunya Ràdio

Actualitzat

Renfe atura indefinidament el llançament de la ruta d'alta velocitat entre Barcelona i Tolosa de Llenguadoc que va anunciar que començaria ara, a l'abril. 

Més en general, segons han explicat fonts de Renfe a Catalunya Ràdio, la companyia obre un procés de reflexió sobre si li val la pena mantenir les altres connexions que ara fa des de Barcelona amb Lió i Marsella. 

L'anunci de la nova línia a Tolosa, amb parades a Perpinyà i Carcassona, el va fer per Nadal l'anterior president de la companyia, Raúl Blanco. Ara, la nova direcció de Renfe, encapçalada per Álvaro Fernández Heredia, ha decidit obrir un procés d'anàlisi sobre l'estratègia global a França. 

 

Els problemes de Renfe a França

La decisió s'atribueix a les dificultats i retards que Renfe diu que està patint i que afecten el desplegament dels seus serveis d'alta velocitat en aquest país. 

De fet, Renfe té pendent des de fa anys rebre els permisos per poder fer també la ruta entre Barcelona i París, que seria molt més rendible que les línies a Lió i Marsella. 

Però de moment la connexió amb París només l'opera la companyia francesa SNCF després que, justament, aquesta empresa va donar per acabada unilateralment la relació que tenia amb Renfe per explotar aquesta ruta.

En alguna ocsació, la companyia Renfe ha acusat les autoritats franceses de falta de reciprocitat, perquè SNCF --a través de la seva marca Ouigo-- opera diferents rutes a Espanya però en canvi la companyia espanyol no té l'accés que voldria al mercat francès.

A Catalunya, Ouigo fa parades a les estacions de Barcelona-Sants i Camp de Tarragona (ACN/Marta Vidal)

Però des de París asseguren que aquestes acusacions son falses i que, per exemple, la companyia italiana Trenitalia opera diferents rutes a França. 

Més enllà d'això, la direcció de l'SNCF retreu a Renfe que opti per tecnologia que complica, diuen, l'homologació dels seus trens en territori francès. Tot plegat, amb la mirada posada als problemes que han donat els nous trens Ave fabricats per Talgo.

ARXIVAT A:
InfraestructuresRenfe
Anar al contingut