Cua per accedir a un tren AVE
Tot i el canvi, els bitllets comprats abans de l'1 de juliol continuaran sota l'actual política de reembolsament (EuropaPress/Renfe)

Renfe canvia el criteri de devolucions per retards a l'alta velocitat: de 15 minuts a 1 hora

A partir de l'1 de juliol, les compensacions econòmiques en els bitllets d'alta velocitat i llarga distància només es produiran quan la demora superin l'hora o els 90 minuts

RedaccióActualitzat

Renfe ha canviat la seva política de devolucions quan hi ha retards en els trens d'AVE, Avlo, Alvia, Euromed i Intercity. Fins ara, abonava la meitat del bitllet d'alta velocitat o llarga distància quan l'incompliment horari superava els 15 minuts, i el seu preu íntegre, quan la demora sobrepassava la mitja hora.

A partir de l'1 de juliol, però, les compensacions econòmiques només es produiran quan els retards superin l'hora i els 90 minuts, amb retorns de la meitat del preu i la totalitat, respectivament.

Així ho ha decidit el Consell d'Administració de la companyia pública que assegura haver actualitzat el seu compromís de puntualitat per situar-lo al mateix nivell que la resta d'operadors d'alta velocitat: Ouigo i Iryo. Tot i això, fonts pròximes a Renfe afirmen que es tracta del millor del mercat.

I és que, a banda de les indemnitzacions en metàl·lic, o a través de la targeta bancària, la companyia introdueix també un sistema de punts en què es permet obtenir fins al 200% del valor de l'import o vals de compra.
 

S'introdueixen els punts "Renfecitos"

Quan hi ha un retard, també es podrà optar per una devolució del 200% de l'import a què es tingui dret en funció de la demora, però en punts. La companyia els ha anomenat "Renfecitos" i es bescanviaran per altres viatges a través de la targeta de fidelització Més Renfe.

A més, hi haurà una tercera possibilitat: la compensació econòmica a través d'un val de compra vàlid per a un altre bitllet. En aquest cas, el reemborsament en euros serà l'equivalent al 150% de l'import indemnitzable, tant per a retards de 60 minuts com per als superiors a 90 minuts.

Tot i això, els bitllets comprats abans de l'1 de juliol continuaran sota l'actual política.

Fins ara les devolucions es produïen quan els retards superaven el quart d'hora (EuropaPress/Renfe)

42 milions en indemnitzacions per retards

El 2023 la compensació per retards, que s'aplica des del 1992, li ha costat a la companyia 42 milions. I si tots els viatgers que hi tenien dret l'haguessin demanat, l'import hauria arribat fins i tot als 60-70 milions d'euros.

En aquest sentit, les devolucions es produeixen sempre que l'arribada del tren incompleix l'horari en els minuts acordats i encara que les causes de la demora no siguin imputables a la mateixa Renfe.

 

ARXIVAT A:
RenfeAVE
Anar al contingut