Passatgers pujant a un tren de Renfe (Europa Press/Alberto Paredes)

Renfe obre un canal de WhatsApp amb informació per als usuaris sobre Rodalies

La companyia informa en temps real d'avisos, incidències, plans alternatius de transport o restabliment del servei, entre altres

RedaccióActualitzat

Renfe ha posat en marxa aquest dilluns un nou canal de WhatsApp amb informació de l'estat del servei de Rodalies de Catalunya, amb avisos, incidències, notícies sobre plans alternatius de transport o restabliment del servei, entre altres. 

Es tracta d'una forma de comunicació unidireccional, és a dir, els missatges no es poden respondre.

Com trobar el canal?

Es pot trobar a l'apartat de novetats de l'aplicació WhatsApp i per subscriure-s'hi cal seguir-lo. També es pot trobar en aquest enllaç o bé accedir-hi a través del següent codi QR. 

 

Per subscriure-s'hi, l'usuari només ha de prémer el botó Seguir, sense necessitat de donar el seu número de telèfon o cap dada personal. Cada cop que s'actualitzi la informació, un cercle de color verd indicarà que hi ha nous missatges sense llegir.


Les reaccions dels usuaris, amb emoticones

En el primer dia de funcionament, el canal de moment acumula 2.000 seguidors i ha registrat quatre incidències a la xarxa fins a les sis de la tarda, que han rebut la reacció diversa d'alguns usuaris. Tot i que no es pot contestar els missatges, sí que es pot replicar amb emoticones: 

 

Segons la companyia, aquest nou canal s'emmarca en el pla Endreça que Renfe i el Departament de Territori han impulsat per millorar els sistemes comunicació amb els usuaris i fer que disposin d'una informació "ràpida, útil i concisa".


Aquest canal s'afegeix a les altres vies de comunicació de Renfe amb els usuaris de Rodalies, com les pàgines web de Rodalies, Renfe i el perfil a la xarxa X @rodalies.

A l'aplicació d'Adif també es pot consultar, en temps real, quant falta perquè un tren arribi a una estació en concret o si hi ha alguna incidència. 

 

 

ARXIVAT A:
Transport públic
Anar al contingut