Un tren d'AVE de Renfe a l'estació de tren Lyon-Part Dieu, a Lió, a França, al febrer
Els bitllets es poden comprar a partir del 21 de juny (ACN/Gerard Escaich Folch)

Renfe unirà Barcelona amb Lió i Marsella en AVE a partir del juliol i a París l'any que ve

Preveu oferir el trajecte a partir de 19 euros i arribar a París coincidint amb la celebració dels Jocs Olímpics

Renfe torna a operar a França. A partir del 13 de juliol, estrena la ruta de l'AVE Barcelona-Lió; i, a partir del dia 28, la ruta Madrid-Marsella, que també pararà a les estacions catalanes. Els bitllets es podran comprar a partir d'aquest dimecres, 21 de juny.

Això, després del trencament amb l'operadora francesa SNCF, l'octubre passat. Des d'aleshores, SNCF oferia en solitari dos trens d'alta velocitat diaris entre Barcelona i París, un trajecte que havia fet conjuntament amb Renfe des que es va posar en marxa, l'any 2013.

Set mesos després, la ferroviària espanyola diu que entra a França "amb vocació de permanència i de ser un operador de referència dins de tot el territori francès", segons ha explicat el seu president, Raül Blanco, aquest dilluns.

Ara, l'objectiu de Renfe és oferir el trajecte a París l'estiu que ve, coincidint amb els Jocs Olímpics. Blanco ha assegurat que seria "un somni" que els esportistes olímpics espanyols arribessin amb tren a la capital francesa. En tot cas, diu que "queda molt treball per fer".

Alhora, Blanco ha admès que el procés és "complex i més lent" del previst i ha lamentat que no tots els països ho posin tan fàcil com l'estat espanyol per operar. "Espanya és un país molt obert a nivell econòmic, es veu en sectors com les telecomunicacions i l'energia. A la resta de països europeus s'hauria d'aplicar el mateix barem i el mateix nivell d'obertura", ha afirmat.

El cartell de l'estació de tren Lyon-Part Dieu, a Lió, Françal
Renfe ha preparat preus especials de llançament (ACN/Gerard Escaich Folch)

La nova connexió Barcelona-Lió tindrà parades a Girona, Figueres, Perpinyà, Narbona, Besiers, Montpeller, Nimes i Valença. La ruta Madrid-Marsella, per la seva banda, passarà per Saragossa, Tarragona, Barcelona, Girona, Figueres, Perpinyà, Narbona, Besiers, Montpeller, Nimes, Avinyó i Ais de Provença.

La companyia preveu oferir 9.700 places setmanals a partir de l'1 d'octubre. D'entrada, els bitllets tindran dos preus de llançament: un de 19 euros per a les rutes entre Montpeller o Narbona i Barcelona, Saragossa o Madrid; i un altre, de 29 euros, per a la ruta completa, des de Marsella i Lió amb la península.

A més, Renfe oferirà bitllets a nou euros entre les deu estacions franceses.

Anar al contingut