La C-25 al seu pas pel viaducte de Sant Sadurní d'Osormort
El viaducte d'Osormort ja permet la circulació des d'aquest divendres a les 16.00 (ACN/Mar Martí)

Reobre el viaducte d'Osormort a la C-25 després de 10 mesos tancat per problemes estructurals

Les obres, que han costat més de cinc milions d'euros, havien d'acabar al desembre, però s'han avançat dos mesos del previst

RedaccióActualitzat

Després de deu mesos tancat, el viaducte de Sant Sadurní d'Osormort, a l'Eix Transversal, ha obert aquest divendres. A les quatre de la tarda han començat a passar cotxes pel pont més llarg de la C-25, de més de 500 metres.

Va ser a principis d'any quan es va tancar el trànsit en direcció a Lleida. La raó del tancament van ser els problemes de desgast als tirants de l'estructura que el sustentava per sota.

Durant els mesos que ha estat en obres, els vehicles circulaven en doble sentit per l'altra banda del viaducte.


Més de cinc milions d'euros per canviar 26 tirants

Les obres estaven previstes d'acabar al desembre, però s'ha pogut reobrir abans. En total, han estat deu mesos de treballs per substituir els  26 els tirants de l'estructura per uns de més moderns i amb més elements de protecció.

També s'han reparat els puntals metàl·lics de cada tram i s'ha impermeabilitzat el ferm, entre altres actuacions.

El viaducte d'Osormort vist des de sota
Es va alertar d'una "patologia estructural" després d'una inspecció (ACN/LourdesCasademont)

L'obra ha costat 5,6 milions d'euros.


15 dies més d'afectacions

Tot i que el viaducte ja ha reobert, la consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha explicat que encara queden pendents  "petites actuacions" als carrils sentit Girona.

Durant dues setmanes es faran tasques de manteniment en aquests carrils. En concret, es reforçarà el ferm dels carrils i es pintaran les línies definitives.

"Seran 15 dies d'afectacions mínimes", ha assegurat Paneque, que ha explicat que no caldrà tallar el trànsit.
 

Una zona de pas molt concorreguda

El viaducte d'Osormort, a la calçada direcció Lleida, es va construir als anys 90. Va ser a finals de desembre de l'any passat quan es va haver de tancar perquè una inspecció de la Generalitat va detectar que estava "en mal estat".

Inicialment, es va prohibir el pas als camions i la resta de vehicles havien de reduir la velocitat i circular tan sols per un carril. Com a alternativa a aquest problema se'ls oferia rutes molt més llargues per l'AP-7

Després de les queixes dels transportistes en què exigien alternatives més factibles per substituir el que era una zona de pas molt concorreguda, es va habilitar una doble direcció en el tram de l'Eix Transversal entre Sant Sadurní d'Osormort i Espinelves. Ha sigut aquesta ruta la que han seguit els vehicles durant els mesos que hi havia obres.

ARXIVAT A:
InfraestructuresMobilitat
Anar al contingut