Barcelona

Restablert el servei de Rodalies entre Gavà i Sants utilitzant les dues vies més allunyades dels esvorancs

Rodalies torna a funcionar amb normalitat després de 42 dies amb tres de les seves línies tallades pels esvorancs apareguts entre Sants i Bellvitge. S'han acabat les combinacions d'autobusos, trens i metros que allargaven el viatge de milers d'usuaris per la inhabilitació d'aquest tram i Renfe espera que, després dels assajos i d'aquest cap de setmana de rodatge, dilluns es pugui operar ja amb plenes garanties i recuperar, així, la confiança dels ciutadans. De totes maneres, la via 2 a Bellvitge, la més afectada pels forats, continua sense servei i els trens es fan passar per una altra via habilitada expressament. Com a mesura de prevenció també s'ha decidit que els autobusos continuïn disponibles uns quants dies més per si hi hagués alguna incidència.

Actualitzat

Els trens que cobreixen les línies C-2 sud, la C-7, la C-10 i també les línies de mitjana i llarga distància han tornat a circular en el tram entre Gavà i Sants quan faltaven tres minuts per tres quarts de cinc del matí. Totes aquestes línies seran gratuïtes fins que arribi l'AVE a Barcelona. Respecte al previst, l'única novetat és que Adif ha optat per no utilitzar la via 2 a Bellvitge, la més pròxima a les obres de l'alta velocitat, i posar en servei la via O, que acostuma a funcionar com a via de servei, per no perjudicar les obres de Ferrocarrils de la Generalitat.

El director de Rodalies, Miguel Ángel Remacha, ha expressat el seu desig que els ciutadans recuperin la confiança en aquest servei. Assegura que s'ha tornat a la normalitat, s'han recuperat la totalitat dels horaris i que els usuaris poden tornar a utilitzar Rodalies amb tota tranquil·litat.

Molts dels usuaris, però, encara desconfiaven dels anuncis de plena normalitat i s'han acostat als punts d'atenció als usuaris per preguntar a quina via sortia tal o qual tren. En general, els passatgers han expressat la seva satisfacció per la reobertura del servei, especialment per l'estalvi de temps que els suposarà el desplaçament.

Els precedents

El passat dia 20 d'octubre, les obres de construcció del túnel de l'AVE al Gornal van provocar danys en un túnel de Ferrocarrils de la Generalitat i van obligar a interrompre les línies C-2, C-10 i C-7 entre Bellvitge i Sants i el servei de Ferrocarrils entre Plaça Espanya i l'Hospitalet, que seguirà tallat fins a final del mes de febrer.

Fins a 24 hores abans del restabliment total del servei encara s'estaven fent proves amb trens de passatgers buits per comprovar la resistència del terreny. També es va verificar les operacions a la via, el sistema d'electrificació i les instal·lacions de seguretat i comunicacions. Concretament, s'han dut a terme 1.642 assajos de penetració dinàmica i 857 injeccions per a la consolidació del terreny.

Durant els 42 dies de tall s'han mobilitzat 250 autobusos, que a partir del 5 de desembre i fins al dia 15 quedaran reduïts a 83, disponibles per si hi hagués incidències. A partir del dia 16, ja només n'hi haurà 29.

Coincidint amb la marxa pel dret a decidir

El restabliment del servei, que ja van dir que seria a finals de mes, coincideix amb el dia que es fa la manifestació que ha convocat la Plataforma pel Dret a Decidir per protestar pel tracte donat a Catalunya en les infraestructures.
NOTÍCIES RELACIONADES
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut