Retards a l'R3 el primer dia feiner que tornen a circular trens entre Parets i la Garriga

Els usuaris es queixen també de falta d'informació i problemes amb la megafonia
Redacció
TEMA:
Renfe

Estrena amb retards de gairebé una hora i queixes en el primer dia feiner que tornen a circular trens a la línia R3 de Rodalies entre Parets i la Garriga. Aquest diumenge es va restablir el servei d'aquest tram, que ha estat tallat durant quatre mesos per la primera fase de les obres de desdoblament de la via. 
 

Retards i desinformació el primer dia laborable

Els passatgers, que des del 12 d'octubre han fet servir com a servei alternatiu un bus exprés, s'han trobat de bon matí que el primer tren ja no ha sortit a l'hora prevista, segons Renfe, per "falta de maquinista".

Però, a banda que els trens ja no han anat a l'hora programada, a l'estació de la Garriga els usuaris s'han mostrat indignats per la desinformació: sense pantalles d'informació i sense megafonia, només dos informadors:

"Han avisat amb molt poc temps de quina era la via per on venia el tren. Els que anàvem cap a Barcelona hem hagut de canviar de via. Només hi ha un pas i, si ens avisen tard, i hem de travessar per les vies, el tren ens pot atropellar. No hi ha pantalles, no saps la via..." 


Renfe manté els horaris previs a les obres, quan només era via única, ajustant-los a les condicions de la infraestructura. Els horaris seran provisionals fins que Adif iniciï els treballs de la tercera fase en els pròxims mesos.

A més, ara el trajecte entre les Franqueses i la Garriga durarà 5 minuts més perquè, segons Adif, s'ha d'estabilitzar el terreny i els combois hi han de circular més lentament.

Obres de desdoblament a l'R3 aquest matí entre Granollers i Canovelles (3Cat)

Duplicació de la via i altres millores

L'R3 és l'única línia que, excepte a les estacions, té via única en tot el recorregut. Per tant, les obres per aquest desdoblament eren esperades i reivindicades durant 40 anys.

Ara ha acabat la segona fase de les obres de duplicació de la via, però fins al 2025 no entraran en funcionament les dues vies en el tram Parets-la Garriga.

En total Adif ha invertit 155 milions d'euros per les obres que han de servir per augmentar la freqüència de pas de trens i "la fiabilitat de l'explotació ferroviària". Segons la companyia, ja que s'han renovat els sistemes d'electrificació i seguretat.

Durant aquests mesos, a més, s'han renovat i ampliat les estacions de Parets del Vallès, Granollers-Canovelles, les Franqueses del Vallès i la Garriga, i s'han construït passos inferiors i elevats.

 

 

ARXIVAT A:
Renfe Mobilitat
VÍDEOS RELACIONATS
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut