Retira les crítiques a un hotel tailandès a TripAdvisor per evitar la presó
- TEMA:
- Xarxes socials
Wesley Barnes, un ciutadà nord-americà que treballava com a professor a Tailàndia, a finals de juny va passar uns dies en un hotel de l'illa turística de Koh Chang, al sud del país.
L'experiència no li va agradar, i va penjar valoracions negatives a les xarxes socials, com aquesta de TripAdvisor, en què es queixava del gerent del restaurant.
"Personal poc amable, ningú no somriu mai. Actuen com si no volguessin ningú a l'hotel. El gerent del restaurant era el pitjor. És de la República Txeca. És extremadament groller i maleducat amb els hostes."
Els responsables de l'hotel, el Sea View Resort, van respondre-li uns dies després negant les acusacions i acusant-lo a ell d'haver provocat un incident al restaurant.
Una ampolla de licor
Segons el relat de l'hotel, Barnes volia beure's una ampolla de licor que portava ell, cosa que anava contra les normes de l'hotel, i es va negar a pagar un suplement.
Finalment, el conflicte s'hauria resolt a favor del client, però, malgrat això, hauria publicat moltes valoracions negatives.
"Ens va sorprendre que, fins i tot després de tot el malestar que vau causar i del nostre gest de permetre-us beure la vostra pròpia ampolla de licor al nostre restaurant, decidíssiu escriure comentaris negatius a tots els llocs de ressenyes possibles."
"Esclavitud moderna"
L'hotel va assegurar que TripAdvisor va eliminar el primer comentari que hi va publicar Barnes perquè incomplia les normes d'aquesta web.
El nord-americà va continuar publicant ressenyes negatives, en algunes de les quals va arribar a qualificar el règim laboral de l'hotel d"esclavitud moderna".
La direcció de l'hotel va decidir contraatacar denunciant-lo a la justícia tailandesa per difamació, i el conflicte va fer un salt el 12 de setembre, quan la policia va detenir Barnes.
Llei qüestionada
Va passar-se dos dies al calabós, i va sortir-ne després de pagar una fiança de 2.700 euros, però el pitjor és que l'acusació podia comportar-li fins a 5 anys de presó.
Això es deu al fet que les lleis contra la difamació a Tailàndia, molt qüestionades per les organitzacions de drets humans, són molt dures amb qui emet crítiques públiques contra algú.
Acord extrajudicial
La situació, dolenta per a les dues parts, l'han solucionada arribant a un acord extrajudicial amb mediació de la policia, segons el qual l'hotel retirava la denúncia si Barnes es retractava públicament de les crítiques.
"Si el senyor Barnes mostra sinceritat i assumeix tota la responsabilitat pel que va passar i esmena la situació, l'hotel estarà encantat de retirar els càrrecs."
La retractació inclou una disculpa pública adreçada a l'hotel i a les autoritats turístiques de Tailàndia, a més d'una declaració adreçada als mitjans internacionals que han explicat el cas, com la BBC.
Barnes ja ha enviat aquesta declaració, en la qual reconeix que les crítiques eren "declaracions reiteradament falses fetes per difamar maliciosament el Sea View. Van ser escrites des de la ira i la malvolença".
Segons algunes informacions periodístiques, amb tot l'enrenou Barnes ha perdut la feina de professor que tenia.
- ARXIVAT A:
- Xarxes socials