Revelen un pacte secret de Google i Meta per enviar publicitat a menors, una acció prohibida
Una investigació del Financial Times desvela que la intenció de la campanya era atraure adolescents per competir contra TikTok
Google i Meta van fer un pacte secret per fer una campanya publicitària dirigida a menors d'edat. Així ho assegura el diari econòmic Financial Times, que assenyala que les dues empreses es van saltar les normes de protecció als menors per crear una campanya a Youtube --propietat de Google-- per anunciar Instagram --propietat de Meta-- a joves d'entre 13 i 17 anys.
Segons aquestes informacions, la campanya anava adreçada a un grup d'usuaris etiquetat, en un principi, com a "desconeguts", però Google sabia que el públic objectiu tenia menys de 18 anys, així que va disfressar la veritable intenció. Es tracta d'una pràctica prohibida per les seves pròpies regles, que no permeten personalitzar i orientar els anuncis a menors d'edat.
Competir més enllà de les normes
Pel que assenyala el Financial Times, l'aliança entre les dues empreses tecnològiques tenia com a objectiu promoure l'aplicació de Meta per intentar lluitar contra l'èxit de TikTok.
La campanya es va provar durant tres mesos, a principis d'any, i estava pensada per llançar-se, inicialment, als Estats Units i el Canadà a través de Spark Foundry, una filial del gegant publicitari Publicis. El projecte es va acabar cancel·lant abans d'estendre'l a la resta del món i a altres productes com Facebook --també propietat de Meta--.
La notícia apareix pocs dies després que el Senat nord-americà aprovés un projecte de llei que, precisament, vol protegir els menors d'edat a les xarxes socials i reduir-ne els efectes negatius.
Segon cop contra Google en menys d'una setmana
La informació sobre aquesta aliança impacta en la imatge de Google com ho va fer, també fa pocs dies, la sentència històrica que considera el gegant tecnològic un monopoli.
Així ho ha establert el Departament de Justícia dels Estats Units, que ha certificat les pràctiques d'abús de poder d'aquesta companyia i les xifres ingents que paga a empreses com Apple per ser el cercador per defecte.
El tribunal encara haurà de decidir quines mesures i sancions prendrà per mirar de posar fi a aquest abús de poder, amb una vista prevista a principis de setembre.
Google vol recórrer i el procés d'apel·lació podria trigar fins a cinc anys, cosa que alentiria qualsevol càstig o canvi per revertir la situació.