Rull culpa Renfe de la nova avaria a la via de l'R-16 i insisteix a portar Adif davant de l'Audiència Nacional
El conseller de Territori i Sostenibiliat, Josep Rull, s'ha mostrat contundent aquest dissabte davant la darrera avaria a la xarxa ferroviària, que ha afectat principalment el Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre.
Rull n'ha parlat a Catalunya Informació, des d'on ha demanat al govern espanyol el traspàs a la Generalitat de vies de trens, catenàries i estacions davant de la inoperància de la gestora Adif.
"N'estem tips de donar les culpes a Madrid. El que volem és no ser ostatges dels errors dels altres"
Rull ha recordat que, després d'esgotar les vies de la negociació i de la reivindicació, ara s'obrirà la "via jurídica". Això es tradueix en un front comú de govern i ajuntaments per dur Adif a l'Audiència Nacional a través d'un contenciós administratiu a l'octubre.
"De cada 100 euros que Adif va prometre invertir, només n'ha executat el 26%"
Cartes sense resposta
Sobre les converses amb Foment pels problemes de Rodalies, Rull ha recordat que en aquests moments aquest ministeri no té titular per la recent designació d'Ana Pastor com a presidenta del Congrés.
La responsabilitat l'assumeix de forma interina el també ministre de Justícia, Rafael Catalá, a qui el conseller va adreçar una primera carta posant-se a la seva disposició, que no va rebre resposta. Rull diu que va enviar una segona carta més "contundent" en què es demanava que s'instés Adif a fer les inversions a què es va comprometre. Una carta que, segons assegura Rull, "tampoc ha tingut cap mena de resposta".
"A l'altra banda no hi ha ningú que despengi el telèfon i els problemes es van succeint a Catalunya (...) i tenim un Govern que sap el que s'ha de fer, però no té les eines"
Trens antics
Rull també ha fet sentir el seu malester en tres tuits en què carrega contra Renfe per l'antiguitat del comboi que aquest dissabte s'ha avariat al Baix Penedès. Considera que no és adequat per fer un trajecte tan llarg, Barcelona-València. El conseller ha tornat a parlar del traspàs dels trens: