Ryanair reclama 15.000 euros a un passatger per mal comportament durant un vol
Ryanair reclama 15.000 euros a un passatger per mal comportament durant un vol (ACN/Aleix Freixas)

Ryanair reclama 15.000 euros a un passatger per mal comportament durant un vol

La companyia vol posar fi a les males conductes dels viatgers i es planteja limitar el consum d'alcohol a bord

RedaccióActualitzat

Ryanair vol posar fre als mals comportaments d'alguns passatgers durant els vols. I ho fa amb una demanda exemplar: reclama més de 15.000 euros a un viatger que l'abril passat va interrompre un vol de Dublín a Lanzarote per la seva mala conducta i va obligar el pilot a fer una parada a Porto.

L'aerolínia ha qualificat d'"inexcusable" el comportament de l'individu i en un comunicat s'ha compromès a "garantir que tots els passatgers i la tripulació viatgin en un entorn segur i respectuós, sense interrupcions innecessàries causades per un petit nombre de passatgers indisciplinats".

La demanda presentada al Tribunal d'Irlanda és tota una declaració d'intencions contra aquest tipus de comportaments. Però més enllà de donar exemple, la compensació servirà a Ryanair per cobrir les despeses d'aterratge de l'avió i d'allotjament dels 160 passatgers que anaven a bord. I avisa:

"Aquesta només és una de les moltes conseqüències a què s'enfrontaran els passatgers que alterin els vols com a part de la política de tolerància zero de Ryanair amb aquestes conductes. Esperem que dissuadeixi futurs usuaris d'adoptar males conductes."


Limitar el consum d'alcohol als vols

Segons la companyia, l'alcohol és el principal causant dels mals comportaments. Per aquest motiu, a finals d'agost, el conseller delegat del grup, Michael O'Leary, va plantejar que es limités el consum de begudes alcohòliques als aeroports a dues unitats

En una entrevista a The Telegraph, O'Leary va explicar que els incidents augmenten significativament durant la temporada alta, especialment en vols amb origen al Regne Unit, Irlanda i Alemanya i amb destí a llocs vacacionals de sol i platja com Eivissa.

L'any passat, de fet, la companyia va començar a registrar l'equipatge de mà dels viatgers amb destí a la pitiüsa per requisar-ne les ampolles d'alcohol.

Un incident que es repeteix

L'incident de l'abril no és cap fet aïllat. L'any passat, en un vol des del Regne Unit a Tenerife, el pilot va haver d'aterrar de manera precipitada perquè un passatger havia orinat al passadís de l'avió.

L'Associació Internacional del Transport Aeri (IATA) ha demanat als governs que adoptin les mesures necessàries per tractar aquest tipus de passatgers i ha identificat els mals comportaments més freqüents a bord. 

Els més comuns, ha assegurat la IATA, són l'incompliment de les instruccions de la tripulació, les agressions verbals i el consum abusiu d'alcohol. La llista la completen fumar o vapejar a la cabina i als lavabos, no cordar-se el cinturó de seguretat i excedir el límit d'equipatge de mà.

Segons la companyia, les agressions físiques continuen sent poc habituals, però van registrar un augment "alarmant" del 61% el 2022 respecte a l'any anterior, amb un cas cada 17.200 vols.

ARXIVAT A:
Aeroports
Anar al contingut