S'activa el WhatsApp perquè les víctimes de violència masclista contactin amb els Mossos
Aquest dijous entra en funcionament el número 601 00 11 22 per oferir informació i assessorament a les dones que són víctimes de violència masclista
Els Mossos d'Esquadra activen a partir d'aquest dijous el canal de WhatsApp per oferir informació i assessorament a les víctimes de violència masclista. El número 601 00 11 22 permetrà informar les dones dels recursos de què disposen i dels seus drets, com a pas previ a una denúncia policial.
La línia de WhatsApp permet una comunicació directa les 24 hores del dia i busca apropar-se, sobretot, al col·lectiu més jove, acostumat a interaccionar a través de canals de missatgeria instantània i xarxes socials i, a vegades, més reticents a acudir a comissaria.
Aquest nou sistema de missatgeria instantània, però, no substitueix el 112, que és el número de telèfon d'emergències.
#NoEstasSola Donem un pas endavant en la lluita contra la violència masclista. Demà entra en funcionament un whatsapp d'assessorament i informació policial. Funciona #24hores #365dies
— Mossos (@mossos) March 31, 2021
· No substitueix el 112, no és un servei d'emergències pic.twitter.com/cUz9WGKQyI
El servei està pensat perquè les víctimes puguin informar sobre el que els passa, identificar el problema i saber quins passos han de fer. També el poden utilitzar persones del seu entorn amb el mateix objectiu.
D'aquesta manera, Interior es vol apropar a les dones de manera proactiva, facilitant-los el contacte amb la policia i impulsant la lluita contra la violència masclista a través d'eines preventives i d'atenció.
Mesures contra la violència masclista
El canal de WhatsApp és una de les 20 mesures del pla d'Interior per fer un pas més en la lluita contra la violència masclista. La disminució de les denúncies l'any 2020, a causa de la pandèmia, ha impulsat que la conselleria incorpori eines tecnològiques per facilitar el contacte i el seguiment de les víctimes.
Aquestes noves mesures volen ser un pas més en la millora de l'atenció a les víctimes de violència masclista i, a banda de millorar-ne les eines, també renovar l'actual model d'actuació.
Entre aquests canvis, els Grups d'Atenció a la Víctima (GAV) han incorporat la videoconferència com a eina per fer un seguiment més directe de les dones víctimes de violència masclista.
A més de la línia de WhatsApp, es preveu crear una app i una Oficina Virtual d'Atenció al Ciutadà, un servei especialitzat 24 hores per a la recollida de denúncies. També s'obrirà a Barcelona una nova comissaria de la dona, en un pla pilot, amb l'objectiu d'implementar-la a tot el territori.
Altres mesures són la millora de la formació i especialització dels agents en la intervenció, la valoració dels riscos tant de la víctima com dels fills i el fet de potenciar l'ampliació de la investigació i els atestats amb imatges, vídeos, declaracions i testimonis per evitar que la prova recaigui només en el testimoni de la víctima.