Un operari de Seat a la fàbrica de Martorell (ACN)

Seat fa un nou ERTO: també podrà reduir la producció per la vaga de transport o la guerra

Tindrà una afectació màxima d'uns 11.000 treballadors i s'allargarà fins al 30 de juny, com el que ja hi havia en marxa
Redacció Actualitzat
TEMA:
Seat

La direcció de Seat ha comunicat als sindicats que substituirà l'ERTO que aplica ara a causa de la falta de semiconductors per un altre que cobrirà també altres escenaris com possibles aturades a causa de la vaga de transportistes o la guerra d'Ucraïna.

Al setembre, Seat va anunciar que posava en marxa un ERTO fins al juny, justificant-lo amb la falta de microxips. Ara ha anunciat aquesta ampliació als sindicats, amb els quals es reunirà dijous, abans que el nou expedient entri en vigor, la setmana que ve.

Seat fa el pas perquè l'ERTO actual es va pactar per l'escassetat de semiconductors a causa de la pandèmia i aquesta tipologia deixarà d'estar en vigor a Espanya l'1 d'abril.

El nou ERTO (Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació) s'iniciarà dijous vinent i s'allargarà fins al 30 de juny, amb una afectació màxima d'uns 11.000 treballadors, que són els que fan tasques de producció, segons han explicat fonts sindicals.

La intenció de la companyia és comptar amb una eina capaç de gestionar la falta d'activitat amb la qual es pot trobar la fàbrica en les pròximes setmanes si hi ha problemes de desproveïment de components per la invasió russa d'Ucraïna o per la vaga de transportistes.

Aquest expedient també donaria cobertura en cas de problemes en la producció per la covid i per l'escassetat de semiconductors, com passava fins ara.


Sense afectacions, per ara

De moment, la planta de Martorell treballa amb els treballadors i el volum previst i no ha hagut de recórrer a cancel·lar torns o reduir la producció per la guerra d'Ucraïna o la vaga de transportistes, mentre que sí que s'han enviat treballadors a casa per culpa de la falta de microxips.

L'afectació del nou expedient pel que fa a nombre de treballadors i la seva durada és similar al que està ara en marxa i amb el qual la companyia intenta gestionar la falta de semiconductors, un problema amb el qual s'enfronta tota la indústria mundial de l'automòbil.

La falta de semiconductors i microxips ha obligat a aturar la producció a la planta de Seat a Martorell en diverses ocasions durant l'estiu, mentre que cada vegada són més les empreses que adverteixen que hauran d'aturar la producció si segueixen les protestes del sector del transport per l'augment del preu dels carburants, impulsat també per la guerra d'Ucraïna.

 

ARXIVAT A:
Seat Transport de mercaderies
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut