Un treballador de Seat, a la planta de Martorell de l'automobilística (ACN / Àlex Recolons)
Un treballador de Seat, a la planta de Martorell de l'automobilística (ACN / Àlex Recolons)
Martorell

Seat planteja un ERTO de cinc mesos per a 550 treballadors per la falta de microxips

La direcció de l'empresa i els sindicats comencen a negociar un expedient de regulació temporal d'ocupació que durarà fins a finals de juny

Actualitzat

Al mercat mundial hi ha una forta escassedat de semiconductors, un tipus de microxips, que està afectant moltes fàbriques de telefonia i electrònica, però també de cotxes. Una de les afectades és Seat, que aquest dilluns ha començat a negociar un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO) que afectarà 550 treballadors fins a finals de juny.

Els treballadors afectats per l'ERTO són uns 400 de Martorell i uns 150 de la Zona Franca. A més, uns 600 treballadors que són personal d'empreses de treball temporal (ETT) també es veuran afectats per aquesta situació.

 

La resta de treballadors també quedarien afectats per l'ERTO, però no de manera permanent, sinó només uns dies concrets, segons com evolucioni l'abastiment de semiconductors.

L'empresa planteja que la producció de les línies 1, 2 i 3 de Martorell tanqui, com a molt, durant 20 dies. A més, l'ERTO també suposaria el tancament de la producció de la Zona Franca durant uns 20 dies i el centre de components del Prat aproximadament uns 30 dies.

El volum de vehicles que es deixi de fabricar per la falta de semiconductors encara no està quantificat, però l'empresa assegura que es recuperarà en la segona meitat de l'any.

 

Dos operaris treballant a la planta de Seat a Martorell
Dos operaris treballant a la planta de Seat a Martorell (ACN / Àlex Recolons)

 

Al llarg d'aquesta setmana, direcció i treballadors continuaran les negociacions per definir quan comença l'ERTO i amb quines condicions. Després de la primera reunió, es planteja un ERTO que es duria a terme entre finals de gener i el 30 de juny.

Els representants dels treballadors estudiaran la proposta de l'empresa i es tornaran a reunir amb la direcció.

 

UGT i CCOO demanaran que els majors de 55 anys en quedin exclosos

En un comunicat conjunt, els sindicats UGT i CCOO avancen que demanaran que els majors de 55 anys quedin exclosos de l'ERTO per tal de "salvaguardar les seves condicions en cas d'haver d'accedir a partir dels 62 anys a una jubilació anticipada".

Els principals sindicats de Seat també subratllen que es proposen reduir al màxim l'afectació de l'ERTO "tant en nombre de persones afectades com en condicions", i aposten perquè sigui voluntari.

 

 

ARXIVAT A:
SeatCoronavirus
Anar al contingut