Seat ultima un acord amb el govern espanyol per fabricar l'Ibiza elèctric
Segons ha pogut saber TV3, si fructifica es farà un acte institucional amb Sánchez i el president de Volkswagen que podria ser a finals de la setmana que ve
Seat ha tornat a mostrar les seves cartes aquest dilluns en un acte de Cupra, la seva marca de gamma alta. Ho ha fet per Internet i amb realitat virtual. Però la millor carta, encara, està guardada i Seat ha anunciat que està en converses "molt avançades" amb el govern espanyol per fabricar el model elèctric petit del grup Volkswagen a partir del 2025. Així ho ha explicat el president de Seat, Wayne Griffiths.
Seria un pas endavant per a la marca, que fins ara, no havia comptat amb la producció d'un cotxe elèctric a Martorell (el Born es produirà a Alemanya, i el Mii es produeix a Bratislava). I no seria un model qualsevol, a Martorell es produiria l'Ibiza elèctric i Pamplona podria passar a produir el futur Polo elèctric, que en principi es coneixeran com ID.2. Martorell, en tot cas, seria l'epicentre.
Condicions: més fons europeus i una fàbrica de bateries
Però Seat posa condicions al govern: que es financi amb més fons europeus i se subvencioni la compra d'elèctrics, a més de tenir una fàbrica de bateries elèctriques ben a prop. Una petició que podria fer revifar la reindustrialització de Nissan, on com va avançar TV3, la coreana LG s'havia interessat en fer bateries per a cotxes elèctrics.
"És impensable que no hi hagi una planta de bateries a Espanya, no pot perdre el tren de l'electrificació. Però no només és important les bateries, també les cel·les", assegura Griffiths.
En tot cas, qualsevol projecte de fabricar bateries a Catalunya vindria de la mà de Seat, i si no hi ha model elèctric, tot pot quedar en no res. I per això, el govern espanyol, Seat i Volkswagen porten mesos de converses que estan prop de fructificar. El president de Seat puntualitza:
"No seria un projecte només per nosaltres, hauria de fer servei a tota la indústria, a totes les fàbriques de cotxes, per això l'entesa amb el govern espanyol és primordial."
Una de les opcions és que, al marge de la producció, el muntatge de bateries fos a la planta de components al Prat.
Un acte a Martorell
El president de Seat ha assegurat que si hi ha acord, ho anunciarien d'aquí a poques setmanes; però tot pot anar més ràpid. Segons ha pogut saber TV3, s'està treballant en un acte a Martorell per escenificar el suport de les institucions, que comptaria amb la presència del president de Seat, el de Volkswagen, Pedro Sánchez i, fins i tot, Felip VI, en dubte encara per motius d'agenda.
Seat no fa comentaris, però una de les opcions és fer-ho divendres de la setmana que ve. Tot i així, l'acord sempre quedaria en mans del vist i plau final del consell de Volkswagen, un consorci amb moltes ànimes, entre elles, la pública amb la representació de regions com la Baixa Saxònia.
- ARXIVAT A:
- Seat