Set mesos de tall a l'R4: els usuaris en qüestionen els horaris i el poc marge de l'avís
- TEMA:
- Rodalies
Ja fa temps que se sabia que les obres del corredor mediterrani obligarien a tallar l'R4 entre Sant Vicenç de Calders --al Baix Penedès-- i Vilafranca del Penedès, però el que ha sobtat és el poc temps de marge amb què Renfe ho va comunicar: l'anunci es va fer només amb tres dies d'antelació i el tall comença aquest dilluns, 15 de gener.
El portaveu de la plataforma per a la Promoció del Transport Públic, Adrià Ramírez, creu que Renfe ho podria haver gestionat millor:
"No cal anunciar-ho a última hora, com potser tampoc caldria fer els talls a les hores on hi ha més demanda de servei. Es podria fer a les nits o durant el cap de setmana."
Per què amb tan poc temps? Renfe explica que van decidir anunciar-ho un cop passat el període nadalenc, perquè van considerar que enmig de les festes el missatge passaria desapercebut. Normalment, però, aquesta mena d'avisos es fan amb setmanes d'antelació.
Aquest tall afectarà uns 5.000 usuaris, a partir de dilluns 15 de gener i fins al 16 d'agost.
Un tall important per 3 motius
- Per la durada: 7 mesos, fins al 16 d'agost.
- Per l'horari: abasta les hores centrals dels dies feiners, de 08.00 a 19.00 i entre les 21.30 i les 22.30. Els caps de setmana i els festius no hi haurà talls.
- Per les estacions afectades: El Vendrell --capital del Baix Penedès-- i Sant Vicenç de Calders, estació d'enllaç amb l'R2 Sud i trens regionals.
Transport alternatiu per carretera
Durant les hores que no hi hagi trens, els usuaris afectats podran fer el mateix recorregut en autobusos habilitats per Renfe, que passaran per l'Arboç i els Monjos.
La companyia garanteix que seran autobusos accessibles per a persones amb mobilitat reduïda. En el cas dels usuaris que vulguin pujar bicicletes o mascotes als vehicles, s'aplicarà la normativa de transport per carretera.
Quines obres es faran?
Les obres del corredor mediterrani que obliguen a tallar aquest tram de l'R4 serviran per instal·lar un tercer carril i implantar l'ample mixt a les vies: internacional i ibèric. A l'estació de l'Arboç també es construirà un nou pas inferior i dues noves andanes.
- ARXIVAT A:
- Rodalies